مواد لازم

بیسکوییت کبریتی

۴۰
مواد اصلی
رنگ خوراکی مقداری
به مقدار لازم
آبلیمو
۲ قطره
پودر قند
۱۳۰ گرم
سفیده تخم مرغ
۱ عدد
ماده رنگی روی بیسکوییت:
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
شکر
۱۲۵ گرم
وانیل شکری
۱ بسته
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۲ عدد
آرد
۲۵۰ گرم
کره
۱۲۵ گرم
کلمات کلیدی

بیسکوییت کبریتی

طرز تهیه

بیسکوییت کبریتی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
تخم مرغ و کره را ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند .کره و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود سپس آرد ، بکینگ پودر ، نمک ، وانیل شکری و زرده های تخم مرغ را اضافه کنید.
۲
پس از اضافه کردن تمام مواد آنها را با نوک انگشتان دست مخلوط کنید ، پس از اینکه خوب ترکیب شدند کمی با دست مواد را ورز دهید ( دقت کنید خمیر به روغن نیفتد ).
۳
خمیر را داخل کیسه نایلونی بگذارید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند و خودش را بگیرد ( بدلیل وجود کره باید قبل از برش و شکل دادن خمیر را در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود ).
۴
خمیر را پس از استراحت از یخچال خارج کنید و روی سطح کار به قطر ۱-۲ سانتیمتر باز کنید سپس نوارهایی به طول یک انگشت از خمیر برش بزنید.
۵
کف سینی کاغذ روغنی بیندازید ، نوارهای خمیری را در سینی فر بچینید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه قرار دهید ( بدلیل تفاوت دمای هر فر بهتر است در این مدت جلوی در فر بیسکوییت ها را زیر نظر داشته باشید ).
۶
برای تهیه قسمت رنگی بیسکوییت باید سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا حالت برفی پیدا کند ( وقتی ظرف را برمیگردانید نریزد ) سپس پودر قند ، آبلیمو و رنگ خوراکی را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا یکدست شود.
۷
سر بیسکوییت ها را پس از خنک شدن داخل این کرم بزنید سپس روی لبه میز قرار دهید تا در معرض هوا خشک شود ( مدت ۱-۲ ساعت زمان برای خشک شدن کرم لازم است )
۸
پس از خشک شدن کرم میتوانید بیسکوییت ها را داخل ظرف بگذارید و تا چند روز مصرف کنید ، این بیسکوییت های فانتزی بهترین انتخاب برای جشن های تولد و مهمانی های دوستانه میباشد.
تصاویر مراحل تهیه

بیسکوییت کبریتی

بیشتر
نظرات دستور پخت

بیسکوییت کبریتی