مواد لازم

شیرینی لطیفه

۱۰
مواد اصلی
آرد سفید
۱ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
اسانس هل
۱۰ قطره
خامه فرم گرفته
۳۰۰-۴۰۰ گرم
کلمات کلیدی

شیرینی لطیفه

طرز تهیه

شیرینی لطیفه

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
زرده ها وسفیده های تخم مرغ را از هم جدا کرده ، نیمی از شکر را به همراه اسانس هل ویا در صورت دلخواه وانیل به زرده ها اضافه کرده با همزن میزنیم تا سفید و کشدار شود .
۲
سفیده ها را بزنید تا کمی پف کند سپس بقیه شکر را کم کم به آن اضافه و مرتب هم بزنید تا کاملا پف کند و وقتی ظرف را بر میگردانیم از ظرف نریزد .
۳
آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک میکنیم وبه زردها اضافه وبا لیسک وبه آرامی مخلوط میکنیم تا یکدست شود .
۴
در آخر سفیده های زده شده را در دومرحله به آرامی اضافه کرده و به صورت دورانی مخلوط میکنیم . مواد را درون قیف بدون ماسوره بریزید .درون سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید وکمی چرب کنید .
۵
سپس مواد را با فاصله درون سینی به صورت دایره هایی هم اندازه و منظم بریزید ودر فر ازقبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید ، بعد از خنک شدن شیرینی ها آنها را با کاردک از کاغذ جدا کرده روی آن پودر قند الک کنید وبین دو شیرینی خامه فرم گرفته قرار دهید .
سایر نکات

شیرینی لطیفه

با توجه به متفاوت بودن فرها این زمان تقریبی است و ممکنه زودتر یا کمی دیرتر از زمان گفته شده هم شیرینی ها آماده بشن ، و یه نکته دیگه هم اینکه میزان اسانس هل بسته به سلیقه افراد داره میتونید کمتر یا بیشتر هم استفاده کنید ویا از پودر هل استفاده کنید .
نظرات دستور پخت

شیرینی لطیفه