عکس  فسنجون
سحری شب هشتم ماه رمضان
مریم خانوم
۱۵۳
۱.۲k

فسنجون سحری شب هشتم ماه رمضان

۱ اردیبهشت ۰۰
سلام دوستای گل ونازنینم💝 نماز وروزهاتون قبول درگاه حق دعاهاتون مستجاب🙏 اینم یه فسنجون خوشمزه با گوشت اردک جای همتون سبز💚به نظرتون عکس اولی یا دومی
لطفا ورق بزنیدو جمله ای ناب شهید رو هم بخونید
زندگینامه شهید محمد رضا تورجی زاده
👇
✨بسم رب الشهدا والصدیقین✨
نام ،نام خانوادگی: محمد رضا تورجی زاده
ولادت: ۱۳۴۳/۴/۲۳
شهادت: ۱۳۶۶/۲/۵
مکان شهادت: بانه، منطقه عملیاتی کربلای ۱۰
مزار شهید: گلستان شهدای اصفهان
زندگینامه
شهید محمد رضا تورجی زاده در سال ۱۳۴۳ در شهر شهیدان اصفهان به دنیا آمد. در همان دوران کودکی عشق و ارادت به خاندان نبوت و امامت داشته و با شور وصف ناپذیر در مجالس عزا داری شرکت می نمود.
ایشان دوران تحصیل را همراه با کار و همیاری در مغازه پدر آغاز نمود. پدرش به دلیل علایق مذهبی ایشان را برای دوره ی راهنمایی در مدرسه ی مذهبی احمدیه ثبت نام نمود.
کلاس سوم راهنمایی شهید مقارن با قیام مردم قم شده بود که شهید با جمعی از دوستان هم کلاسی، چند نوبت تظاهراتی در مدرسه تدارک دیده و از رفتن به کلاس خودداری کرده بودند.
با اوج گرفتن انقلاب، شهید با چند تن از دوستان فعالیت های سیاسی خود را در مسجد ذکر الله آغاز نمود و در تظاهرات ضد حکومت شرکت می نمود که چند بار مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت. شب ها به شعار نویسی و چاپ عکس حضرت امام روی دیوار ها اقدام می نمود. با پیروزی انقلاب فعالیت های خود را در مسجد ذکر الله و حزب جمهوری اسلامی و دیگر پایگاه های انقلابی پیگیری نمود. وی که از فعالان مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و بنی صدر بود بار ها مورد ضرب و شتم طرفداران بنی صدر و اعضای این گروهک ها قرار گرفت.
ایشان به شهید مظلوم بهشتی و آیت الله خامنه ای علاقه ی فراوانی داشتند. شهید تورجی زاده مداحی و روضه خوانی را در دبیرستان هاتف با دعای کمیل آغاز کرد و شبهای جمعه در جمع دانش آموزان زیبا ترین مناجات را با خدای خویش داشت.
در سال شصت و یک به جبهه عزیمت نمود و در تیپ نجف اشرف به خدمت مشغول شد. و در عملیات های محرم والفجر ها و کربلا ها شرکت نمودند. پس از عزیمت به جبهه در جمع رزمندگان به مداحی و نوحه سرایی پرداخت و بسیاری از رزمندگان جذب نوای گرم و دلنشین او می شدند و در وصیت نامه های خود تقاضا داشتند در مراسم هفته ی آن ها ایشان دعای کمیل را بخوانند.
این علاقه و تقاضا های رزمندگان بود که باعث شد ایشان هیئت گردان یازهرا را تاسیس کنند که هر دوشنبه در جبهه در محل گردان و در هنگام مرخصی در اصفهان برگذار می شد. که این هیئت بعد ها به هیئت محبان حضرت زهرا و هیئت رزمندگان اسلام شهر اصفهان تغییر نام داد.
شهید به حضرت زهرا سلام الله علیه علاقه ی وافری داشتند و در غالب مداحی هایشان از مصائب ایشان می خواندند .
شادی روح این شهید عزیز وهمه شهدای کشور عزیزمون صلوات💚 اللهم صلی علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم💚
#اللهم عجل لولیک الفرج🙏🙏🙏🙏💖💖💖💖
...
نظرات