عکس فسنجان با کوفته قل قلی
"ندا"
۲۴۵
۱.۳k

فسنجان با کوفته قل قلی

۱۳ مرداد ۰۰
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خورش فسنجون با کوفته قلقلی، پیشکش نگاهتون 😋😎
دستور پخت:
۱) ابتدا پیاز رو با رنده ی ریز، رنده میکنیم و با کمی روغن تفت میدیم،بعد زردچوبه و فلفل سیاه رو بهش اضافه میکنیم و یکم که تفت خورد، آب اضافه میکنیم و میگذاریم جوش بیاد.
۲) گردوی آسیاب شده رو با حرارت بسیار کم، چند دقیقه تفت میدیم تا فقط بوی خامیش از بین بره و بعد به ترکیب مرحله قبل اضافه میکنیم و تمام مدت حواسمون به خورش میمونه تا سَر نره،چون گردو رو که میریزیم تا وقتی کامل جوش بیاد و چندتا قُل بخوره، احتمال سَر رفتنش هست. پس حواستون خییییلی جمع باشه.
۳) وقتی جوش اومد و چند تا قُل خورد و خیالمون از بابت سَر نرفتن راحت شد،شعله را بسیار کم میکنیم و میگذاریم آروم آروم بپزه. این حرارت کم و آروم پختن خورش، رازِ این حجم از روغنِ روی خورش است.( اینم فوتِ کوزه گری فسنجون من😉)
۴) گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده و نمک و فلفل سیاه و کمی آرد نخودچی و کمی فلفل دلمه رنده شده(برای بوی بد گوشت، این فلفل دلمه معجزه میکنه، فقط زیاد نریزید که عطرش توی خورش غالب بشه) ترکیب میکنیم و کوفته قلقلی هاش رو درست میکنیم و سرخ میکنیم.
۵) وقتی خورش به غلظت مورد نظر رسید، رب انار و شکر و نمک خورش رو اندازه میکنیم و کوفته قلقلی های سرخ شده رو بهش اضافه میکنیم و بهش زمان میدیم تا طعم ها بخورد هم بره و آماده بشه.
۶) راز روغن انداختن فسنجون اینه که شعله اش، بسییییار کم باشه و آروم آروم بپزه و روغن پس بده، پس سرِ صبر و با حوصله این خورش رو بپزید تا اون نتیجه ی مطلوب رو داشته باشین.
حالا وقت سرو فسنجون شده،نوش جانتون...
🔶️دوستای گلم ، من همه ی اندازه ها رو چشمی در نظر میگیرم و میزان خاصی براش ندارم، اما تا جایی که تونستنم و حافظه یاری می‌کرد، روش ام رو براتون تایپ کردم، هرچند که خودتون از من بهتر و حرفه ای تر بلد هستید، اما باز هم به خواسته ی شما دستور خودم رو براتون قرار دادم، امیدوارم براتون مفید واقع بشه🥰...
...
نظرات