عکس #کیک_هویج_گردو_دارچین
r.dashti99
۵۸
۲.۴k

#کیک_هویج_گردو_دارچین

۱۹ اردیبهشت ۰۱
#کیک_هویج_گردو_دارچین
با سس کارامل

اگه درست کردن و طعم کیک ساده ی اسفنجی براتون تکراری و دوست دارید کیک با طعم متفاوت تری داشته باشید بهتون پیشنهاد میکنم حتما این کیک رو درست کنید ، من که عاشق این کیکم 😋

دستور کیک هویج 🎂
تخم مرغ ۳ عدد
آرد دو پیمانه
شکر یک پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
ب پ : دو ق مرباخوری
وانیل کمی
دارچین دو ق مرباخوری
شیر یا ماست چهار ق غ
هویج رنده شده یک الی یک و نیم پیمانه
گردوی خرد شده کمی

طرز تهیه :
زرده ها و سفیده ها رو جدا کرده ، زرده ها را با نصف شکر و وانیل زده تا کرم رنگ شود . سفیده ها را میزنیم تا کف کند سپس باقی شکر را اضافه کرده تا وقتی کاملا فرم بگیرد با همزن میزنیم.
ب پ را با ماست یا شیر مخلوط کرده و به زرده اضافه میکنیم ، آرد را الک کرده و به زرده اضافه کرده و روغن را هم ریخته ، سپس سفیده را به حالت دورانی با لیسک مخلوط کرده و بعد هویج و دارچین و گردو را اضافه کرده . سپس مایع را داخل قالب ریخته بعد در فر از قبل گرم شده در درجه ۱۷۰ به مدت یک ساعت میگذاریم .
بعد که قالب رو برمیگردونیم روش #سس_کاراملی ریخته وبا کمی خامه بشکل زبرا تزئین کرده وروش #مربای_بیبی_هویج گذاشتم.
#سس_کاراملی
برای سس کاراملی نیم پیمانه شکر رو با یک قاشق آب ودوسه قطره آبلیموو۲۰ گرم کره تویه ماهیتابه میذاریم روگاز تا شکر حل بشه،واز اطراف شروع به جوشیدن کنه،بعد رنگش کم کم طلایی میشه وباید حرارت گاز کم باشه والا میسوزه،وقتی به رنگ قهوه ای دراومد نیم پیمانه خامه رو توش ریخته وخوب مخلوط میکنیم تا یک سس کاراملی کشدار وخوشرنگی بدست بیاد.وبعد خاموش کرده ووقتی سرد شد روی کیک میریزیم.
...
نظرات