عکس کوکی ترک دار
خانم آریا
۱۱۲
۱.۸k

کوکی ترک دار

۱۶ آبان ۰۱
سلام دوستان، این کوکی های ترک دار علاوه بر ظاهر زیبا،بافتی نرم و کیک مانند دارند و به راحتی میتونید درستش کنید.
مواد لازم کوکی ترک دار شکلاتی
تخم مرغ بزرگ و به دمای محیط رسیده ۲ عدد
آرد ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو  ۴۰ گرم
روغن مایع ۱۰۰ گرم
شکر ۱۳۰ گرم
نمک ۱ پنس
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر قند به مقدار لازم

مراحل mrs_aria_68
ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی ۲ دقیقه بزنید تا شکر داخل تخم مرغ حل بشه و تخم مرغ تون یکم حالت پفکی به خودش بگیره بعد روغن مایع ،نمک، بکینگ پودر و پودر کاکائو رو بهش اضافه کنید( سعی کنید پودر کاکائو و آرد را به صورت الک شده به مواد اضافه کنید که موادتون زودتر یکدست بشه و ناخالصی یا گلوله ای از مواد داخل کوکی نباشه ). و در آخر آرد رو طی ۲ مرحله اضاف کنید.مواد رو با هم دیگه مخلوط کنید مواد یکم چسبناک هست آرد بیشتر اضاف نکنید. روی کاسه رو با سلفون بپوشانید و حدود سه ساعت بذارید داخل یخچال یا حدود ۲ ساعت داخل فریزر تا چسبندگی خمیر از بین بره و خمیر قابل فرم دادن بشه.(من داخل فریزر گذاشتم)
سپس از فریزر در بیارید از مواد به اندازه گردو بردارید کمی پهن کنید سپس داخل پودر قند بغلطونید مراقب باشید به اندازه کافی پودرقند بزنید چون یه مقدار از پودر قند رو کوکی حین پخت به خودش جذب می‌کنه. با فاصله داخل سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردید قرار بدید بعد در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰درجه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید.mrs_aria_68
حتماً بعد از ۱۰ دقیقه مدام با خلال دندان چک کنید اگر تمیز بیرون اومد یعنی کوکی شما پخته مراقب باشید بیشتر از این زمان داخل فر نمونه چون کوکی خشک و سفت میشه.

🍀دمای فرها متفاوته ابتدا با یک کوکی امتحان کنید تا دما دستتون بیاد کوکی باید یه کم پف کند و ترک بردارد .
🍀زمان پخت به سایز کوکی ها بستگی دارد.
🍀کوکی بعد از پخت نرم و کیک مانند هست.
🍀این کوکی رو بدون فر و همزن هم میتونید درست کنید
...
نظرات