عکس حلوای شهادت حضرت علی(ع)
masumeh1996
۲۳
۲۷۹

حلوای شهادت حضرت علی(ع)

۲۴ فروردین ۰۲
السلام علیک یا امیر المؤمنین

🖤 (خصوصیات امام علی (ع)

علی (ع) قرآن ناطق و امام معصوم و انسان کاملی است که تمام رفتار و سخنان و تأییدات او برای ما حجّت و اعتبار دارد .

او به هنگام خشم بر دشمنان خدا قاطع ولی در مقابل کودک یتیم آن قدر متواضع و مهربان بود که در برابر طفل یتیم روی خاک می نشست، دست مرحمت بر سر او گذاشته و آه می‏ کشید و می‏ فرمود:بر هیچ چیزی مثل کودکان یتیم آه نکشیده ام.

چنانکه در وصیتنامه باشکوه خود فرمود:

«اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغَیِّرُوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا تضیعوا [یَضِیعُوا] بِحَضْرَتِکُمْ فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّی یَسْتَغْنِیَ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِکَ الْجَنَّةَ کَمَا أَوْجَبَ اللَّهُ لِآکِلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّار؛ (بحارالأنوار، ج ‏42، ص 199)

درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا که گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم که می فرمود:اگر کسی یتیمی را، تا آنجا که بی نیاز شود، سرپرستی کند خداوند به پاداش این کار، بهشت را بر او واجب می کند.

چنانچه اگر کسی مال یتیم را بخورد، خداوند- سوختن در- آتش را بر او واجب می فرماید. علی بن ابی طالب همواره از سوی شیعیان، جایگاه و منزلت ویژه ای داشته و پس از پیامبر(ص)، بهترین، باتقواترین و عالم ترینِ انسان ها و جانشین برحق حضرت محمد(ص) بوده است.

حیدر حیدر ساقی کوثر حیدر

حیدر حیدر اول و آخر حیدر

حیدر حیدر ای مظلوم فاتح

حیدر حیدر فاتح خیبر حیدر


#شب_قدر
#شهادت_امام_علی (علیه سلام)
#بابای_مظلومم_علی
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
...
نظرات