عکس کیک یزدی(کپشن)

کیک یزدی(کپشن)

۲۶ آذر ۰۲
🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺

ملاقات «ابوبکر» و «عُمر» از حضرت زهراء سلام الله علیها و نارضایتی و نفرین و لعنت ایشان ...


🔹در ملاقاتى كه «ابوبکر» و «عمر» با حضرت زهراى مرضيه (عليها السّلام) داشتند، فاطمه (عليهاالسّلام) خطاب به آنها گفت:
حديثى را از پيغمبر اكرم (صلّى اللّه عليه وآله) به شما گوشزد می‏كنم و می‏دانم كه هرگاه آن حديث را از من بشنويد، آن را می‏‌شناسيد و اگر خواستيد، به مضمون آن عمل كنيد! گفتند: آرى!

فرمود: شما را به خدا سوگند، آيا از پيغمبر (صلّى اللّه عليه وآله) نشنيديد كه فرمود:
«خشنودى فاطمه، خشنودى من، و خشم او، خشم من است؛ كسى كه دخترم فاطمه را دوست بدارد، مرا دوست داشته است، و كسى كه رضايت خاطر او را برآورد، رضايت خاطر مرا برآورده است و كسى كه خاطر او را بيازارد، خاطر مرا آزرده است»؟
گفتند: آرى! چنين است كه می‏‌فرماييد، ما اين حديث را از رسول خدا (صلّى اللّه عليه وآله) شنيده‏ ايم!

🔻فاطمه (عليهاالسّلام) فرمود: خدا و فرشتگان او را گواه میگيرم كه مرا آزرديد و رضايت خاطر مرا برآورده نساختيد و هرگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را ملاقات كنم، شكايت شما را به عرض آن حضرت میرسانم.

«ابوبكر» گفت: از نارضايتى پيغمبر (صلّى اللّه عليه وآله) و شما به خدا پناه می‏برم! اين سخن را گفت و به سختى گريست چنانكه نزديك بود از شدت گريه،روح از بدنش بيرون بيايد.

🔹حضرت زهرا (عليها السّلام) خطاب به او، گفت: به خدا سوگند! در تعقيب هر نمازى كه میگزارم، تو را نفرين می‏كنم، سرانجام «ابوبكر» با ناراحتى از حضور حضرت زهرا (عليها السّلام) بيرون رفت. مردم گرد او را گرفتند و چگونگى ملاقات او را جويا شدند. گفت: هر يك از شما شبها در كنار همسرانتان بر بستر كاميابى و سرور می‏خوابيد و از من غافل هستيد اكنون نيازى به بيعت شما ندارم بيعت خود را پس بگيريد و استعفايم را قبول نمائيد!


📚 منابع؛
[۱]- فضائل پنج تن عليهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت، جلد‏۴، صفحه۵۳-۵۴ .
[۲]- الإمامة و السیاسة ابن قتیبه دینوری، از مورّخین علمای بزرگ اهل سنت؛ ص ۱۴،

#فاطمیه
🕊🕊🕊🌸🌸🌸🕊🕊🕊
🎙‌مارو به دوستانتون معرفی کنید🗣
👇👇👇👇
https://eitaa.com/maktabmortezaali
مکتب مرتضی علی (صلوات الله علیه)
🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺🍂🍁🌺
...