عکس سوپ خامه
پرنیا
۱۲
۲۵۶

سوپ خامه

۱۱ تیر ۹۵
#سوپ_خامه_ای
مواد لازم
شیر .....1 لیتر
جو.....1 فنجان (فرانسه)
هویج ......1 عدد متوسط
آب مرغ ......2 لیوان
کره .....50 گرم
آرد .....1 قاشق سوپخوری
نمک .....در حد نیاز
جعفری ریز خرد شده .....برای تزیین
آب لیمو .....2 قاشق غذاخوری
جو را از شب قبل خیس کنید .بعد 2 لیوان آب بریزید تا بپزد و تقریبا آبش کشیده شود بعد آب مرغ بدون نمک را اضافه کنید تا بجوشد . هویج نگینی خرد شده را اضافه کنید .حرارت را ملایم کنید تا به آرامی جوشیده و هویجها و جو بخوبی بپزد و لعاب بیندازد .3 لیوان شیر را اضافه کنید .
و اما چند نکته اینکه .شیر تازه باشید تا شیر نبرد .ودمای شیر ولرم باشد . .یه قاشق چوبی هم داخل قابلمه قرار دهید تا موقع جوشیدن شیر سر ریز نشود .
تو این فاصله 1 عدد پیاز کوچک را رنده کنید و با 50 گرم کره تفت دهید یه کم طلایی که شد یک قاشق آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آرد از بین بره بعد یک لیوان شیر را آرام آرام اضافه کنید تا آرد باز شود و یه کم غلیظ شود .(نوعی سس سفید ) سس حاصله را آرام آرام به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود .و اجازه بدید 10 دقیقه بجوشد تا جا بیفتد .در این مرحله نمک و فلفل را اضافه کنیدو هم بزنید .در یک ظرف دیگه 100 گرم خامه را با دوقاشق سس مایونز مخلوط کنید .سوپ را از روی شعله گاز بردارید و مخلوط خامه را به آن اضافه کنید و دوقاشق خامه را نگه دارید تا بعدا موقع سرو برای تزیین استفاده کنید دو قاشق آب لیمو رو هم اضافه کنید و هم بزنید .در موقع سرو هم با جعفری و خامه تزیین کنید .نوش جان zahra
پ.ن:نمک و مواد ترش هیچوقت در اولیل پخت سوپ افزوده نشود چون باعث بریده شدن شیر میشود .
...
نظرات