عکس فاحیتا مرغ و گواکامولی
خوراککده
۲۸
۶۴۰

فاحیتا مرغ و گواکامولی

۲۵ شهریور ۹۵

سه تا سینه مرغ دراز و باریک خرد شده را با ۲ ق س ادویه تاکو خوب مخلوط و مزه دار می کنیم .
سپس آنها را در یک ق س کره سرخ می کنیم و بعد آنها را از تابه خارج و یک عدد پیاز خلالی ، ۴ حبه سیر ریز رنده شده ، سه عدد فلفل دلمه ای سبز ،قرمز ، زرد یا نارنجی خلالی را تفت می دهیم قدری نمک و فلفل سیاه به تابه افزوده و سپس مرغ ها را روش می چینیم و روی حرارت کم می گذاریم بماند .
در تابه ای دیگر یک ق س کره ریخته یک عدد نان ذرت مکزیکی (که من از نان تافتون طلایی سه نان استفاده کردم ) توی تابه گذاشته روش مقداری از ۲ پ پنیر مکزیکی یا پنیر چیلی که البته من از پنیر چدار و باسیرون تری کال استفاده کردم ؛ را می ریزیم .
بعد مرغها را ریخته بعد ترکیب فلفل ها و باز پنیر و روش یک نان دیگر بعد از مدتی که نان زیری کمی سرخ شد یک بشقاب گرد روی تابه گذاشته و نان را بر گردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود .
سپس می توانید با خامه ترش ، سس سالسا یا مثل من با گواماکولی سرو کنید .
گواماکولی
برای گواماکولی یک عدد آووکادو را از وسط بدو نیم و با کمک قاشق توش را در آورده و با چنگال له کنید سپس با ۱ ق س گشنیز خرد شده ، ۱ ق س پیازچه خرد شده ، یک حبه سیر کوبیده شده یا برای گریز از بوی آن پودر سیر ، ۱ عدد فلفل هالوپینو که در اینجا از فلفل کبابی استفاده کردم ، ۱/۸ ق چ پودر زیره سبز ، ۱/۴ ق چ نمک و کمی آبلیمو و روغن زیتون مخلوط می کنیم .
ادویه تاکو
۱ ق س فلفل سیاه ، ۱ ق س زیره ، ۱ ق س نمک دریا ، ۱ ق چ ارگانو خشک( من پونه کوهی استفاده کردم ) ، ۱ ق چ پودر سیر ، پودر چیلی ، پودر پیاز و پاپریکا
...
نظرات