عکس لازانیای گوشت و سویا
ساهره
۳۰
۵۶۹

لازانیای گوشت و سویا

۱۰ آبان ۹۵
لازانیای مرغ و سویا
لازانیا 12 ورق - مرغ پخته و ریش شده 250 گرم - هویج 1 عدد - پیاز 1 عدد - رب گوجه 4 ق غ - قارچ 150 گرم - فلفل دلمه 1 عدد - سویا 150 گرم - سس گوجه و زردچوبه مقدار لازم - پنیر پیتزا 200 گرم - روغن برای سرخ کردن
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
مواد لازم برای سس سفید: آرد 1 ق غ - کره 50 گرم - شیر 1 لیوان - نمک و فلفل و زردچوبه مقدار لازم
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
طرز تهیه سس سفید: آردو تو ظرفی ریخته رو حرارت میذاریم هم میزنیم تا رنگش تغییر کنه، کره اضافه میکنیم و کمی با آرد تفت میدیم. شیر، نمک، فلفل و پودر آویشن افزوده و هم میزنیم تا غلیظ شه( مثل فرنی)، میذاریم تا خنک شه.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
طرز تهیه مواد لازانیا:
سویا رو خیس میدیم و بعد آبکش میکنیم. قارچو فلفل دلمه رو خرد می کنیم، هویجو نگینی ریز می کنیم. پیازو رنده کرده و تو تابه روی حرارت گذاشته و با روغن و زردچوبه نفت میدیم تا طلایی شه، سویا رو اضافه می کنیم و تفت میدیم(شعله رو کم می کنیم). کمی که تفت خورد هویج اضافه می کنیم، مرحله به مرحله مرغ ریش شده، فلفل دلمه و قارچو افزوده و تفت میدیم. رب گوجه و ادویه مخصوص لازانیا رو افزوده و حدود 5 دقیقه اجازه میدیم تفت بخوره تا رب به خورد مواد بره و شعله رو خاموش می کنیم.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
طرز تهیه لازانیا:
ورقه های لازانیا رو تو آبجوش به مدت 5 دقیقه نیم پخت بعد آبکش می کنیم، کف ظرف مورد نظرو چرب می کنیم، سه ورق لازانیا کف ظرف می چینیم، سس گوجه می مالیم و پنیر پیتزا رو همه قسمتا پخش می کنیم، از مواد آماده شده برداشته و روی پنیر پخش می کنیم و دوباره پنیر پیتزا. سه ورق دیگه از لازانیا روی مواد قرار میدیم و کمی با دست فشرده می کنیم و دوباره مث مرحله قبل انجام میدیم تا ظرفمون پر شه و در آخر سه ورق لازانیا قرار میدیم. سس سفید خنک شده رو روی لازانیا داخل ظرف ریخته و پنیر پیتزا می پاشیم. تو فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 185°c به مدت 30min قرار میدیم.
♥ چون از لازانیای تک ماکارون استفاده کردم ادویه مخصوص لازانیا تو بسته بود. اگه نداشتین میتونین از نمک، فلفل و پودر آویشن به مقدار لازم استفاده کنین.
♥ تعداد ورقه های لازانیا به ظرفتون بستگی داره.
♥ مقدار مواد ذکر شده برای 12 ورق لازانیا کافیه.
♥ دما و مدت پخت به فرتون بستگی داره.
شاد باشید دوستان...
...
نظرات