عکس شیرینی پفکی مرنگ
مریم نویدی
۵
۲۷۲

شیرینی پفکی مرنگ

۷ اسفند ۹۵

Maryam:
#شیرینی_پفکی_مرنگ 
سفیده تخم مرغ 4 عدد  .  پودر قند 250 گرم  .   نمک 1/8 قاشق چایخوری
طرز تهیه : تخم مرغ ها را از 1 ساعت قبل بیرون یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد و مدت زمان هم زدن کاهش پیدا کند ، سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا کنید و دقت کنید که سر سوزنی زرده داخل سفیده نباشد ؛ سفیده ها را داخل کاسه بریزید ، نمک اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفیده  خودش را بگیرد ( دقت کنید که کاسه و پره های همزن تمیز بوده و بدون لکه چربی باشند ).
پس از اینکه سفیده خودش را گرفت پودر قند را کم کم اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا سفیده غلظتی مانند خامه پیدا کند ( برای نتیجه عالی باید در تمام مراحل کار هم بزنید و توقف نداشته باشید ).
کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و سفیده های خامه ای شده را داخل قیف بریزید و به شکل دلخواه روی کاغذ روغنی شکل بزنید ، سینی را داخل فر با حرارت 150 درجه سانتیگراد به مدت 35-45 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند و خشک شوند ( دمای فرها متفاوت میباشد و پس از 30 دقیقه باید شیرینی ها را چک کنید و اگر نرم بود بگذارید باز هم بپزد ، این شیرینی با دمای پایین باید پخته و خشک شود ).
نکته ها : در صورت تمایل میتوانید مقداری رنگ خوراکی به سفیده فرم گرفته اضافه کنید ، همچنین میتوانید اسانس وانیل یا پودر کاکائو همزمان با اضافه کردن پودر قند اضافه کنید.
...
نظرات