عکس  زولبیا
_nafiseh.64
۳۴۴
۹k

زولبیا

۱۱ خرداد ۹۶
سلام دوستای گلم این سرویس طلایی خوشمزه تقدیم نگاه مهربونتون 😙😘😙
طرز تهیه ی زولبیا پنجره ای رو براتون میزارم به شرط اینکه خیلی مراقب باشید آخه درست کردنش خطرناکه دو بار دستم و سوزندم بچه ها که اصلا نباید دور و برتون باشند . ولی نتیجه ی کار عالی و خوشمزه است 😊
مواد لازم
نشاسته گل نصف لیوان
آرد نصف لیوان
پودر خمیر مایع یک و نیم قاشق چایخوری
شکر یک قاشق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
روغن جامد یک قاشق مربا خوری
آب ولرم نصف لیوان
ماست دو قاشق غذا خوری
گلاب دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای شربت
شکر دو فنجان
آب یک فنجان
گلاب دو قاشق غذاخوری
زعفران مقداری
آبلیمو یک قاشق مرباخوری
ابتدا شکر را با آب روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوش بیاید و چند قل بزند و کمی قوام پیدا کند ( هنگام جوشیدن آب و شکر را هم نزنید و شکر های دور تا دور قابلمه را داخل آب و شکر در حال جوش بر نگردانید برای جلوگیری از شکرک بستن )
بعد گلاب آبلیمو و زعفران را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برداشته جای خنکی قرار داده تا سرد شود .

حالا خمیر زولبیا رو آماده می کنیم ابتدا به آب ولرم شکر و خمیر مایه را اضافه کرده و روی آن را می پوشانیم به مدت ده دقیقه کنار می گذاریم . و در ظرفی دیگر به نشاسته ماست اضافه کرده کمی می گذاریم تا نشاسته رطوبت ماست را جذب کند و راحت در ماست حل شود .بعد از اینکه نشاسته و ماست را حل کردیم به آن روغن و خمیر مایه عمل آمده را افزوده با قاشق هم میزنیم و حالا آرد را الک کرده به مخلوط اضافه می کنیم و در آخر گلاب و زعفران رو به مواد افزوده هم می زنیم و روی ظرف را با پارچه پوشانده نیم ساعت در جای گرم استراحت می دهیم (غلظت مواد باید مانند ماست هم زده باشد )
بعد نیم ساعت داخل ماهی تابه روغن ریخته و قالب نان پنجره ای را داخل روغن گذاشته تا خوب داغ شود .و بعد قالب را برداشته درون خمیر می زنیم فقط مراقب باشید روی قالب خمیری نشود زیرا جدا کردن زولبیا از قالب بسیار سخت خواهد شد .
بعد قالبی که چند ثانیه داخل خمیر نگه داشته بودید تا خمیر به قالب بچسبد را درون روغن داغ زده و زولبیا را از آن جدا کنید و وقتی طلایی شد آن را درون شربت سرد شده می اندازیم و تا شربت به خورد زولبیا برود . بعد زولبیا ها را داخل سبد فلزی می گذاریم تا شربت اضافه از آن خارج شود . نوش جان
دوستتون دارم شاد باشید :)
#زولبیا #زولبیا_بامیه #بامیه #رمضان #ماه_رمضان
...
نظرات