مواد لازم

دسر گلدانی

۷
مواد اصلی
شکلات تخته ای
۷۰-۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای
۱۰۰ گرم
خامه صبحانه
۱۰۰ گرم
کمپوت هلو
۱۰۰ گرم
کیک شکلاتی
۱ تکه
ظرف دسر پلاستکی و نی
به تعداد لازم
کلمات کلیدی

دسر گلدانی

طرز تهیه

دسر گلدانی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۴۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
شکلات را خرد کنید و در ظرفی بریزید، بعد روی حرارت غیرمستقیم (مانند بخار کتری) آب کنید. ظرف‌های دسر را آماده کنید و از شکلات آب‌شده داخل ظرف‌ها بریزید. ظرف را بچرخانید طوری که همه سطح داخلی آن را شکلات بپوشاند.
۲
نکته: اگر جاهایی از ظرف بدون شکلات ماند می‌توانید از شکلات مایع با قاشق برداشته و در ظرف بریزید و آن قسمت باقی‌مانده را با شکلات بپوشانید. بعد ظرف‌ها را در یخچال بگذارید تا شکلات سفت شود.
۳
پنیر خامه‌ای و خامه را در ظرفی بریزید و با همزن مخلوط کنید. کمپوت هلو را هم به صورت نگینی خرد کنید. کمپوت هلو را به مخلوط پنیر و خامه بیفزایید و مخلوط کنید.
۴
کیک شکلاتی را با دست پودر کنید و کناری بگذارید. نی را هم یک سانت کمتر از ارتفاع ظرف برش بزنید. مقداری از کیک شکلاتی پودرشده را در ظرف بریزید و نی بریده‌شده را در کیک (در وسط ظرف) فرو کنید.
۵
با یک قاشق، از مخلوط پنیر خامه‌ای و خامه و کمپوت بردارید و در ظرف بریزید تا همه ظرف پر شود. نی را در مرکز ظرف نگه دارید و دوباره با بقیه مایه پنیر اطراف آن را تا حدود یک سانتی‌متری لبه پر کنید.
۶
روی سطح دسر را با پودر کیک شکلاتی بپوشانید.این دسر را مدتی در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد از چند ساعت در موقع سرو کردن یک شاخه گل طبیعی در نی فرو کنید تا موقع سرو مهمانها را به اشتباه بیندازد.
نظرات دستور پخت

دسر گلدانی