مواد لازم

مرغ با سبزیجات مزه دار شده

۴
مواد اصلی
پیاز درشت خرد شده
۱ عدد
روغن زیتون
۲ قاشق غذا خوری
سیر با پوست
۱ بوته
فلفل دلمه ای خرد شده
۱.۵ پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست
۲ عدد
پاپریکا
۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل آسیاب شده
به مقدار لازم
سس مایونز کم چرب
۳ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش تازه
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

مرغ با سبزیجات مزه دار شده

طرز تهیه

مرغ با سبزیجات مزه دار شده

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
در ظرف مخصوص ماکروویو پیاز و روغن را مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم.
۲
سیر درسته را خوب می‌شوییم و با پوست در وسط ظرف ماکروویو دیگری قرار می‌دهیم، در ظرف را می‌گذاریم و و روی درجه بالا، حدود ۵ دقیقه آن را می‌پزیم. پس از پخته شدن، سیر را در آورده و کنار می‌گذاریم.
۳
فلفل دلمه‌ای (تخمه‌ها و بافت داخل آن گرفته شده و به قطعات ۱ سانتی متری خرد می‌کنیم) را همراه با رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه و هم می‌زنیم تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.
۴
پاپریکا و½ قاشق چایخوری نمک و فلفل آسیاب شده را روی مرغ‌ها می‌مالیم. آنها را طوری روی سبزیجات (پیاز، سیر و فلفل) قرار می‌دهیم، که ضخیم‌ترین بخش سینه در کنار لبه ظرف قرار گیرد. در ظرف را می‌گذاریم؛ تا وقتی که رنگ کل مرغ‌ها مات شود (حدود ۱۰ دقیقه) با درجه بالا در ماکروویو می‌پزیم. غذا را از ماکروویو بیرون می‌آوریم، مرغ‌ها را جدا می‌کنیم.
۵
به سراغ سیر می‌رویم، سر آن را گرفته و حبه‌ها را از پوست خارج کرده و در کاسه‌ای کوچک می‌ریزیم. مایونز و آب لیموترش را به آن اضافه می‌کنیم. با قاشق سیرها را له می‌کنیم. مواد (سیر و مایونز و لیمو ترش) را با سبزیجات مخلوط می‌کنیم.
۶
برای سرو، سبزیجات مزه دار شده را در بشقاب یا دیس می‌کشیم و تکه‌های‌ مرغ را روی آن قرار می‌دهیم
سایر نکات

مرغ با سبزیجات مزه دار شده

خوراک مرغ با سبزیجات غذایی سالم و خوشمزه است که اغلب افراد از آن استقبال می‌کنند. وقتی سیر را با پوست در ماکروویو می‌پزید، حبه های سیر به شکل خمیری در می‌آیند و مزه‌ای کاراملی و شیرین به خود می‌گیرد. بسته به میل‌تان می‌توانید طعم غذا را با مایونز چیپوتل تند‌تر کنید
نظرات دستور پخت

مرغ با سبزیجات مزه دار شده