عکس مرغ گالانتین
این دستور یه غذای فرانسوی است که توش بدون اینکه مرغ تکه تکه شه, یه جا همه استخوانهاشو در میارید و توش رو پر می کنید و طبخش می کنید. نتیجه کار عین یه مرغ بریون درسته است اما استخوان نداره..
...
مواد لازم

مرغ گالانتین

۴
مواد اصلی
مرغ متوسط
۱ عدد
برنج آبکش شده
۱.۵ لیوان
پیاز سرخ شده
۳ قاشق سوپ خوری
زرشک شیرین شده
۳ قاشق سوپ خوری
گردو خردشده
۳ قاشق سوپ خوری
خلال پسته
۲ قاشق سوپ خوری
خلال بادام
۲ قاشق سوپ خوری
ادویه کاری
۱ قاشق مربا خوری
زعفران دم کرده
به مقدار لازم
آبلیمو
۲-۳ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
خلال پوست پرتقال یا پوست نارنج شیرین شده
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

مرغ گالانتین

طرز تهیه

مرغ گالانتین

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
روش آماده کردن مرغ : ابتدا درون شکم مرغ را تمیز کرده و مرغ را خوب شسته، به حالت نشسته در سينی يا آبكش می گذاريم تا آب آن برود.
۲
با نخ و سوزن پارگی پوست شكم مرغ ‌را دوخته، و مرغ را به شكم روی تخته قرار می دهیم.
۳
نيمی از گردن مرغ را جدا کرده و از پشت روی ستون فقرات شكاف عميقی می دهيم، طوریکه كه كارد به استخوان برسد. (طول اين شكاف بايد از گردن تا قسمت دم مرغ باشد).
۴
با كاردی تيز و كوچك به روش زير مرغ را بی استخوان مي‌كنيم كارد را به استخوان فقرات می چسبانيم و با حركت دادن آن روی استخوان‌ها به آرامی گوشت را از استخوان جدا می كنيم. استخوان‌های كتف و ران را در نقطه‌ی اتصال با استخوان فقرات ، از مفصل جدا كرده و اسكلت مرغ را درسته از پشت خارج می كنيم.
۵
استخوان‌های كتف و ران را نيز به آرامی خارج می كنيم.درون شكم مرغ را خشك كرده، و با مخلوطی از آبليمو، زعفران، نمك و فلفل طعم‌دار می كنيم و آن‌ را به مدت ۳۰ دقيقه در يخچال می گذاريم
۶
طرز تهیه مرغ گالانتین : برنج، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال یا نارنج، مغز گردو، زرشك، پياز سرخ شده، زعفران، ادويه كاری، نمك و فلفل را با هم مخلوط می كنيم.
۷
با مقداری از مواد آماده شده، داخل كتف و ران‌های مرغ را پر می كنيم و با نخ وسوزن پوست گردن مرغ را می دوزيم تا مواد خارج نشود با بقيه‌ مواد آماده شده، شكم مرغ را پركرده و دوختن را ادامه می دهيم تا پارگی ايجاد شده كاملاً بسته شود
۸
از مخلوط آبليمو، زعفران، نمك و فلفل با فرچه روی پوست مرغ می ماليم . داخل ظرف پيركسی را با حدود ۴ قاشق سوپ‌خوری روغن چرب می كنيم. مرغ را به پشت، داخل ظرف می گذاريم و با دست مرغ را به حالت اوليه شكل می دهيم.
۹
ظرف پیرکس را در طبقه‌ وسط فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهايت يا ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حداقل يك ساعت و حداكثر ۱/۵ ساعت می گذاريم (مدت پخت به نوع مرغ بستگي دارد).
۱۰
پوست مرغ پخته شده بايد برشته شده باشد. با كمی جعفری و حلقه‌های ليموترش گالانتين را تزيين می كنيم.
عکس و تصاویر ارسالی از مرغ گالانتین
نظرات دستور پخت

مرغ گالانتین