عکس ژله تخم مرغی ۲
تصویر از عارفه سادات
https://sarashpazpapion.com/picture/777164
...
مواد لازم

ژله تخم مرغی ۲

۲
مواد اصلی
پودر ژله هر میوه ای
۲ قاشق غذا خوری
آب جوش
۱/۳ پیمانه
پوسته تخم مرغ
۲ عدد
کلمات کلیدی

ژله تخم مرغی ۲

ژله تخم مرغی دسر عصرانه میان وعده
طرز تهیه

ژله تخم مرغی ۲

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا با نوک یک کارد، سر تخم مرغ ها را ضربه بزنید تا بشکند سپس با نوک کارد به قطر یک سانت پوسته تخم مرغ را جدا کنید.
۲
تخم مرغ را به سمت پایین بگیرید و سعی کنید با تکان دادن تخم مرغ، زرده و سفیده تخم مرغ از آن خارج شود. داخل تخم مرغ را خوب بشوید و چند ساعت در آب و یک قطره مایع ظرفشویی قرار دهید.
۳
سپس دوباره تخم مرغ ها را خوب بشویید. بگذارید تا خشک شود. برای راحتی کار، تخم مرغهای خالی را در جا تخم مرغی یخچال قرارداده و قیفی را داخل سوراخ تخم مرغ بگذارید و یا با قاشق مربا خوری کم کم ژله را داخل تخم مرغها بریزید .
۴
۲ قاشق غذاخوری پودر ژله با رنگ و طعم دلخواه را با یک سوم پیمانه آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.
۵
ژله باید غلیظ باشد تا به راحتی از پوسته جدا شود. با قاشق یا قیف و یا قاشق، ژله را به درون آن بریزید تا پر شود سپس در قسمت جای تخم مرغ در یخچال قراردهید تا تکان نخورد.
۶
پس از یک روز ژله سفت خواهد شد. سپس چند لحظه در آب ولرم قراردهید سپس به آرامی پوسته تخم مرغ را جدا کنید.. یک لایه نازک از پوست تخم مرغ به ژله چسبیده است آن را هم جدا کنید.
۷
می توانید ژله ها را لایه به لایه بریزید به این صورت که اول رنگ سبز را بریزید. در یخچال بگذارید سفت که شد رنگ قرمز را بریزید و دوباره در یخچال قراردهید و بعد رنگ دیگر تا جایی ادامه بدهید که تخم مرغ گنجایش آن را دارد.
۸
و یا از پاستیل استفاده کنید زمانی که داخل تخم مرغ ها را را پر کردید بگذارید داخل یخچال کمی که فرم گرفت یعنی به غلظت سفیده تخم مرغ که رسید پاستیل را به آرامی داخل تخم مرغ قراردهید.
۹
می توانید برای هر تخم مرغ از یک نوع پاستیل استفاده کنید و تخم مرغ شانسی آماده کنید. تکه های پاستیل دو رنگ را خرد کنید و داخل تخم مرغ را پر کنید.
۱۰
بسته به نوع سلیقه خود تخم مرغ های متنوع و زیبایی را می توانید آماده کنید.
تصاویر مراحل تهیه

ژله تخم مرغی ۲

سایر نکات

ژله تخم مرغی ۲

تخم مرغ رو از ته اون سوارخ کنین .مایه ژله باید غلیظ تر از معمول باشه . اگه همیشه با یک پیمانه آب جوش و بعد یک پیمانه آب سرد تهیه میکنین باید برای این ژله آب سرد و آبجوش رو نصف بریزین .
همچنین اگر داخل یک بشقاب کمی اب جوش بریزید و تخم مرغها را داخل ان قل بدید پوست تخم مرغ راحتتر جدا میشود.
ژله تخم مرغی باید سفت باشد تا موقع جدا کردن پوسته تخم مرغ، پاره نشود.
اگر جا تخم مرغی در دسترس نداشتید تخم مرغ ها را داخل یک استکان کوچک قراردهید.
پس از ریختن ژله در پوسته تخم مرغ با یک دستمال مرطوب پوسته تخم مرغ را تمییز کنید تا چسبندگی نداشته باشد. زیرا موقع جدا کردن تخم مرغ از جا تخم مرغی ممکن است بچسبد و موقع جدا کردن تخم مرغ ها بشکنند.
نظرات دستور پخت

ژله تخم مرغی ۲