مواد لازم

چیغیرتمای مرغ

۴
مواد اصلی
ران مرغ بدون استخوان
۳ عدد
پیاز متوسط
۱ عدد
کره
۳ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی درشت
۴ عدد
تخم مرغ
۳ عدد
نمک
به مقدار لازم
فلفل قرمز وسیاه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

چیغیرتمای مرغ

طرز تهیه

چیغیرتمای مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
پیازها را خرد کرده و با روغن مایع تا حد طلایی شدن سرخ کنید. پیازها را به ظرف دیگری منتقل کنید. (مثلا بشقاب) حرارت رو ملایم کرده و کره رو به تابه اضافه و مرغ‌ها رو هم ۱۰ دقیقه از هر طرف سرخ کنید.
۲
حال فلفل قرمز و نمک و گوجه های پوست کنده و نگینی خرد شده و پیاز داغ رو نیز اضافه کنید. سعی کنید از گوجه های نرم و آبدار استفاده کنید در غیر اینصورت می توانید علاوه بر گوجه ها یک قاشق رب رو در آب گرم حل کرده و به مخلوط اضافه کنید.
۳
بدون اینکه در ظرف رو بگذارید اجازه بدید غذا با حرارت زیاد بجوشه و پس از جوشیدن در ظرف رو بگذارید و حرارت رو کم کنید تا غذا با حرارت ملایم بپزه.
۴
وقتی‌ به غلظت دلخواه رسید (آبکی‌ نباشه) تخم مرغ‌ها رو داخل یه ظرف بشکنید ، با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده قاطی شوند. فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و خیلی‌ آرام روی مخلوط بریزید. تخم مرغ رو پس از ریختن روی غذا به هیچ وجه تکان ندهید و یا با قاشق هم نزنید.
۵
همانطور در ظرف رو بگذارید تا با حرارت بسیار ملایم تخم مرغ سفت بشه و به اصطلاح بپزه. سپس غذا را درون دیسی کشیده و کمی‌ جعفری ساطوری شده بر روی غذا بریزید و با سبزی خوردن و نان یا پلو میل بفرمائید.
تصاویر مراحل تهیه

چیغیرتمای مرغ

بیشتر
نظرات دستور پخت

چیغیرتمای مرغ