عکس کیک با پودینگ شکلاتی
بسیار خوشمزه مناسب افطار که با یک لیوان شیر یا چای میل بشن😍
...
مواد لازم

کیک با پودینگ شکلاتی

۱۰
مواد اصلی
آرد پودینگ شکلاتی
۲ پیمانه
شیر یا آب
۱ لیوان
تخم مرغ درشت
۲ عدد
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
مواد لازم
شیر
۲ لیوان
نشاسته ذرت
۴ قاشق غذا خوری
گلاب
۴ قاشق غذا خوری
شکر
۴ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک با پودینگ شکلاتی

طرز تهیه

کیک با پودینگ شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد،وانیل،بیکینگ پودر را مخلوط کرده و با هم الک میکنیم.شکر و تخم مرغ با همزن به خوبی میزنیم تا یکنواخت و کرم رنگ شوند .
۲
روغن و سپس شیر یا آب را به مواد اضافه کرده و به خوبی هم میزنیم آرد را کم کم اضافه کرده و با لیسک مواد را هم میزنیم (یا میتونین با دور کند همزن هم بزنید).
۳
قالب را چرب و آرد پاشی میکنیم و مواد کیک را داخل آن قرار داده و به مدت ۴۰دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار میدهیم.(طبق قلق و دما فر خودتون کیک رو بپزید).
۴
پودینگ شکلاتی: برای پودینگ شکلاتی در ازای هر لیوان شیر دو ق غ نشاسته ذرت ،دو ق غ شکر و دو ق غ گلابو یک ق غ پودر کاکائو استفاده کردم تمام مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته و شکر حل بشه.
۵
بعد روی حرارت ملایم بزارید و دائم هم بزنید تا به قوام بیاد حالا بعد خنک شدن کیک پودینگ را روی کیک بدین یا مثل من اگه قالبی که وسطش گود بود داشتین بریزید و به مدت دو ساعت در یخچال بزارین بعد سرو کنید.نوش جان🌹
سایر نکات

کیک با پودینگ شکلاتی

اگه از این قالبایی که وسطشون گود بود نداشتین میتونین بعد پخت کیک مقداری از وسطشو بردارین گود بشه بعد پودینگو داخلش بریزین. گلاب خیلی طعم پودینگوعالی میکنه ولی شما میتونین از وانیل یا هر اسانس دیگه ای برا پودینگ استفاده کنید. مقدار شکر تو پودینگ را بنا به ذائقه تون کم یا زیاد کنید.میتونین کیک را کاکائویی و پودینگو وانیلی تهیه کنید.
نظرات دستور پخت

کیک با پودینگ شکلاتی