عکس پوست لیمو شکری
پوست لیمو شیرین شده یا همان کَندی پوست لیمو، یا پوست لیموی شکری ظاهری شبیه به پاستیل دارد؛ اما کمی سفت تر است. نمونه وارداتی آن در بازار موجود است، ولی قیمت بالایی دارد. پوست لیمو شیرین شده را نه تنها با پوست لیمو می توان درست کرد بلکه با پوست سایر مرکبات از جمله پوست پرتقال و گرین فورت نیز تهیه می‌شود.
...
مواد لازم

پوست لیمو شکری

۱۲
مواد اصلی
پوست لیمو
۶۰تا ۷۰ عدد
آب
۵ لیوان
شکر (برای شربت)
۵ لیوان
آب لیمو
۱ استکان
شکر (برای شکری کردن)
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پوست لیمو شکری

لیمو لیمو ترش لیمو شکری میان وعده
طرز تهیه

پوست لیمو شکری

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
ابتدا تفاله های داخل پوست لیمو را کاملاً خارج کنید و آن ها را خلالی ببرید. برای اینکه تفاله ها را راحت تر از پوست لیمو جدا کنید پوست لیمو ها را یک شب تا صبح داخل آب سرد بگذارید و در این فاصله آب لیمو را ۳ الی ۴ بار عوض کنید، تا تلخی پوست لیمو گرفته شود.
۲
پوست لیمو ها را در قابلمه بریزید و در آن آب بریزید. در حدی که آب روی تمام پوست ها را بگیرید. شعله را زیاد کنید تا آب بجوش بیاید. اجازه دهید ۴ الی ۵ دقیقه پوست لیموها داخل آب بجوشد. بعد پوست لیمو را آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزد. این مرحله را باید ۳ تا ۴ بار انجام دهید تا پوست لیمو شیرین شود و تلخی آن گرفته شود. اگر باز پوست ها تلخ بودند آن ها ۳ الی ۴ ساعت در آب سرد قرار دهید تا تلخلی پوست کاملاً برود.
۳
در ظرفی ۵ لیوان آب و ۵لیوان شکر (به میزان برابر) به همراه یک استکان آبلیمو بریزید. قابلمه زیاد بزرگ نباشد تا آب و شکر، به همه پوست ها برسد. مواد بالا را روی حرارت قرار دهید و آنها را بهم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. بعد از آب شدن کامل شکر و به جوش آمدن شربت شکر و آب، پوست لیمو یا پرتقال و … را اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا با حرارت ملایم قوام بیاید و غلیظ شود. برای اینکه قوام بیاید ۲ الی ۳ ساعت طول می کشد.
۴
بسته به رنگ پوست لیموها یا مرکباتی که استفاده کردید، میتوانید رنگ خوراکی مانند زرد، نارنجی و سبز… در این مرحله به پوست لیمو شیرین شده خود اضافه کنید؛ تا پوست ها خوشرنگ تر شوند.
۵
پوست لیمو شیرین شده را در داخل آبکش بریزید تا شربت اضافی آن خارج شود. سپس در یک ظرف شکر بریزد و پوست های لیمو را در آن بغلتانید. پوست لیمو شکری را روی یک آبکش یا توری پهن کنید و ۶ الی ۷ ساعت صبر کنید تا رطوبت اضافی آن برود. و در آخر آن را در یک ظرف بسته بندی کنید و داخل یخچال بگذارید.
سایر نکات

پوست لیمو شکری

۱- توجه کنید هرچه میزان سفیدی داخل پوست کمتر باشد باعث می شود کندی پوست لیمو یا پرتقال تلخ نشود. بهتر است برای کندن پوست پرتقال یا لیمو از پوست کن استفاده کنید تا پوست نازک آن بدون سفیدی های داخل آن گرفته شود. اینجوری شیرین کردن آن خیلی راحت تر و کندی بدست آمده تردتر خواهد بود. اما اگر لیمو یا مرکبات پوست زخیم تری داشته باشد، تلخی بیشتری دارد و شیرین کردن آن سخت تر و زمان بر خواهد بود اما در نهایت پوست مرکبات شکری شما پاستیلی تر و نرم تر می شود.
۲- اگر مقدار پوست لیمو یا مرکباتی که دارید، کم تر یا بیشتر بود آب و شکر را کم تر و زیاد تر کنید؛ در حدی که آب روی پوست ها را بگیرد. اما مقدار آب و شکر باید برابر باشد.
نظرات دستور پخت

پوست لیمو شکری