عکس حلوای ماجون جنوبی
این حلوا بسیار پر خاصیت ، و در جنوب بیشتر نیمه دوم آبان ماه این حلوا میپزن ، و به دلیل خاصیت و قوتی که این حلوا دارد بیشتر به عنوان وعده صبحانه میل میکنند .
طبع این حلوا گرم و بسیار خوشمزه است .
پیشنهاد میکنم درست بکنید این حلوای جنوبی واز،طعم خوشمزه وپر خاصیت آن لذت ببرید .
ولی زنان باردار توصیه نمیشود خوردن این حلوا .
این حلوا اصلا نیاز به روغن وشکر نداره چون سیاه دانه وکنجد خودش روغن پس میدهد وبرای شیرینی هم بجای شکر از شیره خرما استفاده می شود .
...
مواد لازم

حلوای ماجون جنوبی

۸
مواد اصلی
سیاه دانه
۱ لیوان
کنجد سفید
نصف لیوان
شیره خرما
۱ لیوان
پودر زنجبیل
۱ قاشق غذا خوری
زیره سیاه
۱ قاشق غذا خوری
هل
نصف قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

حلوای ماجون جنوبی

حلوا غذای جنوبی دسر میان وعده عصرانه
طرز تهیه

حلوای ماجون جنوبی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۷۰
دقیقه
۱
سیاه دانه را داخل تابه ای بریزید وروی شعله گاز با حرارت کم تفت دهید .لازم نیست زیاد روی شعله گاز باشد در حدی که سیاه دانه بو داده شود و بوی آن بلند شود .
۲
پس از بو دادن سیاه دانه آن را تا گرم است با استفاده از هاون دستی نرم میکنیم .به اندازه ای فعالیت می کنیم که روغن سیاه دانه پیدا گردد وبه اصلاح عرق کند .
۳
کنجد سفید هم به همین روش ابتدا داخل تابه ای جداگانه روی شعله گاز بگذارید وهم بزنید تا کنجد کمی بو داده شود. سپس کنجد را تا گرم است به داخل هاون دستی بریزید وتا اندازه ای بکوبید که کنجد به روغن بیفتد .
۴
سپس داخل یک قابلمه که بهتره جنس آن معدن باشه یا مس ، مقدار ۴ لیوان آب بریزید وروی شعله گاز بگذارید .سیاه دانه وکنجد کوبیده شده را اضافه میکنیم ، خوب هم بزنید تا گلوله مانند نشود .
۵
سپس پودر هل ، پودر زنجبیل ، زیره سیاه کوبیده شده ، وبعد شیره خرما را اضافه کنید .
۶
حتما شعله گاز ، بسیار کم باشد تا حلوا ته نگیرد وآنقدر هم بزنید تا زمانی که حلوا به غلظت مورد نظر برسد و حلوا روغن پس بدهد .
۷
در صورت تمایل مغز گردو هم میتوانید داخل حلوا استفاده کنید . بعد از سرد شدن حلوا را داخل ظرف در دار بریزید .مدت ماندگاری این حلوا تا ۳ إلی ۴ ماه داخل فریزر میتوان نگهداری کنید وموقع مصرف حلوا را گرم کنید .
۸
این حلوا در جنوب خیلی طرفدار داره و بسیار خوشمزه وپر خاصیت حتی در وعده صبحانه هم میل میشود .ولی توصیه میشود زنان باردار این حلوا مصرف نکنند چون طبع این حلوا خیلی گرم است .
سایر نکات

حلوای ماجون جنوبی

ابتدا مواد اولیه برای پخت این حلوا از عطاری تهیه کنید .
نظرات دستور پخت

حلوای ماجون جنوبی