مواد لازم

مافین شکلات تکه ای

۹
مواد اصلی
آرد
۱.۵ فنجان
شکر قهوه ای
۱۵۰ گرم
خامه ترش
۱/۲ فنجان
روغن نباتی
۱/۲ فنجان
شیر (کم چرب ۲٪)
۱/۲ فنجان
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱.۵ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
شکلات (تکه ای)
۳/۴ فنجان
تخم مرغ
۱ عدد
کلمات کلیدی

مافین شکلات تکه ای

طرز تهیه

مافین شکلات تکه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۵ درجه سانتی گراد) داغ کنید. سپس کف ۹ قالب کوچک مافین به اندازه ی استاندارد را کاغذ پوستی بیندازید. داخل ۳ قالب خالی ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری آب بریزید. این کار کمک می کند مافین ها یکدست بپزند.
۲
آرد، شکر، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه ی بزرگ بریزید و با همزن هم بزنید. حداقل ۱۰ بار هم بزنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب مخلوط شده است
۳
سپس روغن نباتی را در یک پیمانه ی اندازه گیری که حداقل ۱ فنجان گنجایش داشته باشد بریزید. تخم مرغ را اضافه کنید سپس تا رسیدن به خط نشانه ی ۱ فنجان شیر بریزید.
۴
باید چیزی حدود ۱/۳ تا نصف فنجان شیر بخواهد. عصاره ی وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط شیر را در یک کاسه ی متوسط بریزید. خامه ی ترش را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
۵
مخلوط شیر و خامه را داخل مخلوط آرد و شکر بریزید سپس با یک چنگال ترکیب کنید. بیش از حد هم نزنید. تکه های شکلات را اضافه کنید و با یک کاردک یا قاشق به آرامی شکلات را داخل خمیر مافین هم بزنید.
۶
خمیر را بین ۹ قالب مافین تقسیم کنید. خمیر تا بالای کاغذ های کف قالب ها می آید.
۷
مافین ها را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که روی آنها دیگر خیس نباشد و خلال دندانی که در وسط مافین فرو می کنید تمیز یا با خرده نان بیرون بیاید و نه با خمیر خیس، در فر بپزید. مافین ها را روی توری خنک کننده قرار دهید و کاملاً خنک کنید.
تصاویر مراحل تهیه

مافین شکلات تکه ای

بیشتر
سایر نکات

مافین شکلات تکه ای

نظرات دستور پخت

مافین شکلات تکه ای