عکس حلوای ویفر
یه حلوای مدرن وخوشمزه برای استفاده عزیزان پاپیونی
...
مواد لازم

حلوای ویفر

۳۵
مواد اصلی
آرد سفید
۲ فنجان
آرد برنج
۱ فنجان
ویفر پودر شده
۱ فنجان
کره آب شده
۱/۵ فنجان
پودر قند
۱ پیمانه پر
پودر گردو
۳ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

حلوای ویفر

دسر شیرینی حلوا میان وعده عصرانه
طرز تهیه

حلوای ویفر

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد الک شده را با شعله ملایم تفت دهید تا خامی آن از بین برود و بوی خوش آن درآید. در این زمان یک حالت بخار مانندی از آرد بلند میشود. نباید آردتان تغییر رنگ دهد. (با شعله ملایم رو به پایین حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول میکشه)
۲
در این لحظه اگر ديديد حالت گلوله گلوله داره میتوانید آرد را یک بار دیگر الک کنید و مجددا به تابه برگردانید.
۳
اکنون آرد برنج الک شده را اضافه کنید. مراقب باشید چون آرد برنج خیلی زود میسوزه آرد برنج را نیز با آرد گندم تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد تا آرد برنج نیز تفت داده شود.اگه یه حلوای یکدست ونرم میخواین بهتره یبار دیگه دو تا آرد رو الک کنین وبه تابه برگردونین.
۴
اکنون به آردتون کره آب شده را اضافه کنید..عزیزان چون اندازه آرد رو به گرم نگفتم شاید یکم روغن زیاد بخواد اگه دیدین آردتون خیلی حالت پودری داره یک قاشق روغن جامد به آردتون اضافه کنین..البته بهتره بعد اضافه کردن کره با قاشق چوبی آرد رو خوب با کره مخلوط کنین شاید نیازی به اون یه قاشق روغن نبود...
۵
بعد اینکار بلافاصله تابه را از روی حرارت بردارید. بعد ویفر پودر شده و پودر قند و پودر گردو را به مواد اضافه کنید و با پشت قاشق همه مواد را به خورد هم دهید تا کاملا یکدست شوند.
۶
مواد را تا داغ است داخل قالب سیلیکونی مورد نظر فشرده کنید حسابي 💪.تا حباب نزنه وقتي در مياريد و روي حلوا سوراخ سوراخ نشه نیازی به چرب کردن قالب نیست.(البته من زیاد دل ودماغ نداشتم حلوام حبابی شد🙈
۷
قالب را دو الی سه ساعت در یخچال بگذارید تا حلوا کامل ببندد.(يا نيم ساعت در فريزر) سپس به راحتی از قالب دربياريد و تزيين دلخواهتونو انجام بديد..
سایر نکات

حلوای ویفر

با این مقدار مواد تقریبا ۳۰ تا ۳۵ تا از این حلواها با این اندازه خواهین داشتین..لازم به یاد اوریه که تعداد حلوا به اندازه قالبتون بستگی داره..
اگه قالب نداشتین توی یه سینه پهن کنین وبعد برش بزنین..
چون توی حلوا ویفر استفاده میشه حلواتون عطر ویفر رو میگیره..بخاطر همین از هر ویفری که دوست دارین استفاده کنین ..من از ویفر موزی استفاده کردم..طعمش عااالی شده بود..
نظرات دستور پخت

حلوای ویفر