مواد لازم

شیرینی پسته ای

۸
مواد اصلی
پودر قند
۱۲۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده
۵۰ گرم
روغن مایع
۳ قاشق غذاخوری سرخالی
آرد
یک و یک سوم پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
پودر پسته
۱/۲ پیمانه
پودر هل
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی پسته ای

شیرینی میان وعده
طرز تهیه

شیرینی پسته ای

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
کره به دمای محیط رسیده و روغن مایع وپودر قند را حدود سه دقیقه با همزن میزنیم تا کرم رنگ و پوک شود. تخم مرغ و وانیل و پودر هل را اضافه کرده و باز با همزن به مدت یک دقیقه میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند.
۲
آرد را طی سه مرحله اضافه کرده و هر سری که ریختیم با قاشق یا لیسک هم میزنیم. بعد از اینکه کل آرد رو ریختیم و با لیسک هم زدیم پودر پسته را به مواد اضافه کرده و با دست مواد رو مخلوط میکنیم.ممکنه یک قاشق بیشتر آرد بخواهد.
۳
اگه خمیر به دست نچسبید در اینصورت خمیر آماده ست. خمیر حاصله را داخل نایلون فریزر گذاشته و بیست دقیقه داخل یخچال قرار میدیم. بعد از اینکه خمیر را از یخچال خارج کردیم فر را روشن کرده و روی ۱۶۰ درجه تنظیم میکنیم.
۴
روی سطح کار نایلون کشیده و خمیر را رویش قرار داده و نایلون دیگری روش قرار داده و با وردنه خمیر را به ضخامت یک سانت پهن کرده و قالب میزنیم، سپس روی خمیر های قالب زده کمی پودر پسته می ریزیم. درون سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و شیرینی ها رو توش چیده و در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار میدهیم تا پخته شود.
۵
به جای قالب زدن میتونین از خمیر کمی بزرگتر از فندق برداشته و تو دستتون گرد کرده و تو پودر پسته غلتونده و داخل سینی بچینید. شیرینی ها رو با فاصله درون سینی بگذارید تا موقع پخت به هم نچسبند..
سایر نکات

شیرینی پسته ای

من توی توستر با دمای ۱۴۰ درجه..ریل وسط .بمدت ۳۰ دقیقه پختم...
وقتی شیرینیها رو از فر درمیارین تا موقع خنک شدن ،روش یه نایلون تمیز بکشین تا خشک نشن..البته اونقدر کیپ نکنین که توش عرق کنه..
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی پسته ای
نظرات دستور پخت

شیرینی پسته ای