مواد لازم

پودینگ مرغ

۲
مواد اصلی
نمک و فلفل و ادویه
به مقدار لازم
پنیر گودا
۱۵۰ گرم
جعفری خرد شده
۳ قاشق غذا خوری
آرد سیب زمینی
۱ قاشق غذا خوری
ماست‏ سفت
۲ قاشق غذا خوری
روغن مایع
۱ قاشق غذا خوری
سیب زمینی متوسط
۱ عدد
هویج متوسط
۲ عدد
پیاز کوهی یا دم پیازچه خرد شده
۵۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
پیاز کوچک
۱ عدد
سینه مرغ
۵۰۰ گرم
کلمات کلیدی

پودینگ مرغ

طرز تهیه

پودینگ مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
مرغ رو با پیاز و نمک و فلفل و ادویه چرخ کنید ( من یه بار مرغ رو تنها چرخ کردم بعد یه دور دیگه باپیاز). سیب زمینی و هویج رو من باهم توی خرد کن خرد کردم خیلی ریز. میشه هر دو رو رنده کرد.
۲
زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا می کنیم‌،‌زرده رو کاملاً‌می زنیم تا سفید بشه،‌ بعد مرغ و پیاز و توی رزده تخم مرغ می ریزیم و مخلوط می کنیم. بعد سیب زمینی و هویج رو،‌بعد روغن مایع و ادویه و پنیر گودا رو اضافه می کنیم.
۳
پیاز کوهی و جعفری رو هم حسابی ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم در این قسمت ماست رو اضافه می کنیم. مواد رو حسابی مخلوط می کنیم. سفیده تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم.
۴
مواد رو توی ظرف مناسب فر که کف آن رو با کاغذ روغنی پوشانده ایم می ریزیم و رویش رو با فویل می پوشانیم. روی حرارت ٢٠٠ درجه سانتی گراد به مدت حدود یک ساعت قرار می دهیم.
۵
حدود ١۵ دقیقه آخر پخت کاغذ آلمینیوم رو از روی ظرف برمی داریم تا روی پودینگ مون طلایی بشود. برای سرو پودینگ ها رو برش می دهیم با سبزی جات دلخواه سرو می کنیم.
سایر نکات

پودینگ مرغ

به نظر من خیلی توی مواد این غذا میشه دست برد. تنها کافیه دقت کنید که سفتی و چسندگی مواد کافی باشه. میشه به اندازه و انواع سبزی جات داخل مواد دست برد. و نیز میشه زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا نکرد. در این صورت ممکنه کمتر پف کنه مواد. ولی صاف تر می شود.
عکس و تصاویر ارسالی از پودینگ مرغ
نظرات دستور پخت

پودینگ مرغ