مواد لازم

خرما دست پیچ

۱۰
مواد اصلی
آرد سفید قنادی سرد
۲۵۰ گرم
کره سرد
۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
ماست‏ سرد
۱ قاشق غذا خوری
وانیل شکری
۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

خرما دست پیچ

دسر دست پیچ خرما غذای ماه رمضان
طرز تهیه

خرما دست پیچ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا کره را با چاقو به قطعات ریز درآورید بعد به آرد اضافه کرده و بانوک انگشتان کره را به خورد آرد بدهید طوری که حالت خورده نان پیدا کرد.
۲
بعد زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به آرد اضافه کرده و همچنان مخلوط را بخورد هم بدهید مواظب باشید خمیر را ماساژ ندهید که خمیر به روغن بیفتد.
۳
در آخر ماست و بیکیک پودر رو هم اضافه و خوب مخلوط کنید تا مواد باهم ترکیب شوند نیاز به هم زن برقی نیست همون مخلوط کردن با نوک انگشتان کافیست بعد خمیر را جمع کرده درون کیسه فریز گذاشته و داخل فریزر بمدت ۱ ساعت استراحت دهید.
۴
در این زمان هسته رطب ها را در آورید و داخل هر رطب ۱/۴قسمت از گردو درونشون گذاشته(یعنی یک گردو را چهار قسمت کنید ) و کنار بگذارید نیازی نیست پوست رطب ها را جدا کنید.
۵
بعد از یک ساعت استراحت خمیر را بین دو کیسه فریزر با وردنه (به قطر ۲ میلی متر) باز کنید از کاتر مربع یا دایره کاتر بزنید رطب ها را درون خمیر گذاشته و لبه های خمیر را بروی هم بیاورید در آخر با کاتر گل مینا از خمیر کاتر زده و کاتر را روی لبه هایی که بهم وصل کردین بزارید که خمیر ها بهم بچسبند بعد کاتر را فشار داده که گل بچسبد.
۶
از یک ذرده تخم مرغ بهمراه کمی زعفران دم شده برای رومال استفاده کنید(فقط روی گل ها رومال بزنید) و درسینی فر بچینید سینی را درون یخچال قرار دهید تا دست پیج ها هنگام پخت داخل سینی پهن نشوند بخاطر کره موجود در اون چون کره در دمای محیط نرم میشه من سینی رو درون فریز گذاشتم.
۷
فر را با دمای ۱۸۰ درجه از قبل بمدت ۱۵ دقیقه گرم کنید و دست پیچ هارا درون فر بمدت ۲۰ دقیقه قرار بدین بیشتر نشه زمان پخت چون نمیخواهیم دست پیچ ها تغییر رنگ بدهند. بعد پخت اجازه دهید کاملا خنک شوند بعد از سینی جدا کنید. نوش جان
تصاویر مراحل تهیه

خرما دست پیچ

سایر نکات

خرما دست پیچ

ان شاءالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرین?
عکس و تصاویر ارسالی از خرما دست پیچ
نظرات دستور پخت

خرما دست پیچ