عکس نان ماربل
#نان_ماربل
این #نان اگرچه ممکنه به طرز گیج کننده ای پیچیده به نظر برسه، اما در واقع درست کردنش بسیار آسونه. این #نان_فوق العاده خوشبو ، سبک ، شیرین ومعطره . مطمئنم از پختش لذت خواهید برد.
#نان_حجیم
...
مواد لازم

نان ماربل

۱۶
مواد اصلی
شیر ولرم
۱ پیمانه
مخمر فوری
۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ بزرگ
۵ عدد
شکر
۱ پیمانه
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
آرد
۶ و نیم پیمانه
کره
۱۷۵ گرم
پودر کاکائو
۱/۴ پیمانه
پودر دارچین
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد رومال:
آب
۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
کلمات کلیدی

نان ماربل

طرز تهیه

نان ماربل

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
 ابتدا در یک کاسه ، شیر ولرم ،۱/۴ پیمانه از شکر و مخمر را مخلوط کنید. در یک مکان گرم قرار دهید تا مخمر فعال شود.
۲
تخم مرغ و بقیه شکر راداخل یک کاسه بزرگ  به مدت ۵ دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید. مخمر ، نمک و وانیل را هم اضافه کنید.
۳
در این مرحله کره را اضافه کنید . حالا  ⚠️ فقط ۴ پیمانه از ۶و نیم پیمانه آردالک شده⚠️  را کم کم  اضافه‌ کنید و  مخلوط کنید. _کار باخمیر هنوز تمام نشده (خمیر همچنان بسیار چسبناک خواهد بود.  )آن را به دوقسمت تقسیم کنید.
۴
بعد از تقسیم کردن  خمیربه دو قسمت مساوی ،برای تهیه خمیر شکلاتی، به یک نیمه کاکائو ودارچین را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس به خمیر یک  پیمانه آرد اضافه کنید.به مدت ده دقیقه ورز دهید. سپس در یک کاسه چرب قرار دهید_ حتما روی خمیرتان رو بپوشانید_اجازه دهید خمیر استراحت کند تا حجمش دو برابر شود (حدود یک تا یک و نیم ساعت کافیست).
۵
برویم سراغ نیمه دیگه خمیر؛ به این نیمه هم یک و نیم پیمانه آرد را اضافه کنید و خوب ورز دهید .(به مدت ده دقیقه) . این خمیر را هم مثل نیمه قبلی بپوشانید تا حدود یک تا یک و نیم ساعت در مکان گرم استراحت کند.
۶
بعد از اینکه حجم خمیرها دو برابر شد ؛ هر کدام  را به دونیم تقسیم کنید  ( ۴ تا تکه خمیر داریم)حالا هر قسمت را به شکل دایره و به قطر نیم سانت باز کنید . در مرحله بعدی لایه ها را یک در میان روی هم بگذارید و خمیر را رول کنید.(یکی شکلاتی و یکی ساده) بعد از رول کردن میتوانید به دلخواه رول را باریک کنید.
۷
داخل یک قالب نچسبتان را چرب کنید ( می‌توانید از کاغذ روغنی هم برای کف قالب استفاده کنید)و خمیر را داخل قالب ها منتقل کنید.من از دو قالب کیک پزی استفاده کردم . خمیر را برای استراحت دوم به مدت ۴۵دقیقه در مکان گرم قرار میدهیم _روی قالبها را حتما بپوشانید!_
۸
بعد از استراحت دوم ،برای تهیه رومال ،تخم مرغ و آب را کاملا مخلوط میکنیم. روی نان‌ها با قلم مو رومال میزنیم و داخل فر از پیش گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار میدهیم.
۹
مدت زمان لازم برای پخت نان،حدود ۴۵دقیقه است؛ ولی حتما قبل از خارج کردن نان یکبار با خلال دندان پخت نان را چک کنید. اگر روی نانتان طلایی نشده حدود پنج دقیقه از حرارت بالای فر استفاده کنید .
سایر نکات

نان ماربل

بعد از پخت، 15 دقیقه صبر کنید وسپس نان را از  قالب جدا کنید.
_می‌توانید بعد از پخت روی نانتان کره یا عسل بمالید .
نوش جان
عکس و تصاویر ارسالی از نان ماربل
نظرات دستور پخت

نان ماربل