عکس کوکی پرتقال
دستورش از خودمه و کپی کار دیگه ای نیست.طعمش عالی و خوشمزه ، بافتش هم نرم و پوک هستش. موادش در دسترس همه هست و پخت راحتی داره. امیدوارم شما هم درست کنید و در کنار عزیزانتون از طعم بی نظیرش لذت ببرید.
...
مواد لازم

کوکی پرتقال

۱۲
مواد اصلی
آرد سفید
۴۰۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
شکر (200گرم)
۱ لیوان
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری سرپر
آب پرتقال با پالپ(100 گرم)
نصف لیوان
روغن مایع (75گرم)
یک سوم لیوان
نمک
نوک قاشق چای خوری
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق غذا خوری سرپر
کلمات کلیدی

کوکی پرتقال

شیرینی عصرانه
طرز تهیه

کوکی پرتقال

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد و بیکینگ پودر و نمک را ۲ بار الک کنید تا آماده باشد.تخم مرغ ها را همراه با شکر با همزن برقی حدود ۴ دقیقه خوب هم بزنید (البته با همزن دستی ،یا چنگال هم میشود هم زد)تا جایی هم بزنید که تخم مرغ ،کرم رنگ و حجیم شود.
۲
سپس روغن مایع ،آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را افزوده (میتوان از هر پرتقالی که در دسترس بود ، استفاده کنید) و هم بزنید.
۳
حال مخلوط آرد را کم کم به مخلوط تخم مرغ افزوده و  با چنگال یا همزن دستی هم بزنید .خمیر چسبنده است پس آرد بیشتر بهش اضاف نکنید .
۴
کف سینی فر را فویل یا کاغذ روغنی گذاشته ، و خمیر را درون قیف ریخته و روی سینی با فاصله پایپ کنید. سینی را درون فر گرم شده قرار دهید. 📌دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه همین که شیرینی ها پف کرد و زیر آنها طلایی رنگ شد ، فر را خاموش کنید و سینی را از فر خارج کنید.سعی کنید گریل نکنید چون کوکی شما خشک می شود.
۵
اگر قیف ندارید ،خمیر را نیم ساعت بزارید یخچال تا چسبندگی خمیر از بین برود. • بعد از نیم ساعت : 📌فر را روشن کنید تا گرم شود. 📌خمیر را از یخچال خارج کنید. 📌دستتان را چرب کرده و به اندازه گردو از خمیر بردارید و با فاصله روی سینی فر بچینید. 🔆⚜این کوکی به راحتی داخل قابلمه یا همان فر دست‌ساز قابل پخت هست بسته به دمای اجاق بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آماده است حتما چک کنید زیر کوکی ها طلایی رنگ شود و پف کرده باشد کافیه .
تصاویر مراحل تهیه

کوکی پرتقال

بیشتر
سایر نکات

کوکی پرتقال

?️سعی کنید آرد را قاشق قاشق اضافه کنید.
حجم آردها با هم متفاوت است ، بعضی وقت ها یک ق غ آرد کمتر یا بیشتر استفاده میشود.
?️رنده پوست پرتقال منظور فقط قسمت نارنجی هست مراقب باشید قسمت سفید را رنده نکنید و گرنه کوکی شما تلخ می شود.
نظرات دستور پخت

کوکی پرتقال