مواد لازم

نان زرافه ای

۴
مواد اصلی
آرد سفید
۳۵۰ گرم
شیر ولرم
۱ پیمانه
مایه خمیر خشک فوری
۱ قاشق غذا خوری
روغن مایع
۶ قاشق غذا خوری
شکر
۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو
۱ قاشق غذا خوری
کنجد و سیاه دانه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان زرافه ای

طرز تهیه

نان زرافه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۱۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
ابتدا شکر، روغن و پودر مایه خمیر را داخل شیر ریخته و مخلوط میکنیم سپس آرد را کم کم می افزاییم تا جایی که خمیر به دست نچسبد( ممکن است کمی بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور استفاده شود.)
۲
خمیر را نصف کرده و به یک قسمت پودر کاکائو افزوده و ورز میدهیم تا یکدست شود. خمیر ها را در کاسه های چرب شده قرار داده، روی آنها را با کیسه فریزر پوشانده و ۲ ساعت در جایی گرم استراحت میدهیم تا حجمش دوبرابر شود.
۳
هر خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم میکنیم، خمیر هارا به صورت استوانه در می آوریم، خمیر های ساده را کمی باز کرده و داخل هر کدام یک استوانه کاکائویی میگذاریم و میپوشانیم.
۴
کف قالب لوف کاغذ روغنی انداخته و دیواره هارا چرب میکنیم ابتدا ۳ استوانه خمیر، بعد ۲ و رویش ۱ خمیر میچینیم، میگذاریم ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کند.
۵
بعد از استراحت با مخلوط شیر و زعفران رومال کرده، کنجد یا سیاه دانه میپاشیم و در فر ۱۸۰ درجه از پیش گرم شده حدود ۳۵ دقیقه میپزیم و در نهایت چند دقیقه گریل را روشن میکنیم تا روی نان طلایی شود.
سایر نکات

نان زرافه ای

- بهتر است هنگامی که هنوز خمیر نرم است پودر کاکائو را اضافه کنید تا کار راحت تر باشد.- در صورت تمایل میتوانید مقدار شکر را بیشتر کنید.
نظرات دستور پخت

نان زرافه ای