عکس كرم ژله دوطبقه
دسر نرم و لطیف
#دسر
میتونید به جای توت فرنگی از #انار یا میوه های دیگر نیز استفاده کنید. نوش جان
#یلدا #دسر_مدرن #دسر_جدید
...
مواد لازم

كرم ژله دوطبقه

۴
مواد اصلی
پودر ژله توت فرنگی یا آناناس
۵ قاشق سوپ خوری
آب جوش
۱ پیمانه
زرده تخم مرغ
۴ عدد
شیر
۲ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کمپوت توت فرنگی و آناناس
به مقدار لازم
پودر ژلاتین
۴ قاشق چای خوری
آب کمپوت آناناس
۸ قاشق سوپ خوری
خامه فرم گرفته
۱۵۰ گرم
لیوان تلقی تک نفره برای سرو دسر
به تعداد لازم
کلمات کلیدی

كرم ژله دوطبقه

طرز تهیه

كرم ژله دوطبقه

درجه سختی
زمان تهیه ۷۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
در يك كاسه مناسب پودر ژله توت‌فرنگي (يا آناناس) را به همراه يك پيمانه آب جوش مخلوط كنيد تا مايعي شفاف و يكدست داشته باشيد، مخلوط را كنار بگذاريد تا از حرارت بيفتد.ليوان‌هاي دسر را آماده بگذاريد. از ژله خنك‌شده به اندازه يك‌سوم هر ليوان را پر كنيد.
۲
يك تكه كمپوت آناناس روي آن بگذاريد. ظرف‌ها را به مدت يك ساعت در يخچال بگذاريد تا ژله سفت شود. شير را به همراه دوسوم از مقدار شكر در قابلمه‌اي كوچك ريخته و روي حرارت بگذاريد. با هم زدن شكر را در شير حل كنيد.
۳
تا شير و شكر روي حرارت جوش مي‌آيد زرده‌هاي تخم‌مرغ را به همراه يك‌سوم باقيمانده شكر و وانيل در يك كاسه بريزيد و با همزن برقي آنقدر بزنيد تا كرم‌مانند و يكدست شود.وقتي مخلوط شير و شكر جوش آمد حرارت را كم كرده و تخم‌مرغ‌هاي كرم‌مانند را به آن اضافه كرده و دائم هم بزنيد تا به صورت كرمي غليظ درآيد. براي اين منظور چهار دقيقه كافي است. بعد از اين مدت كرم را از روي حرارت برداريد تا از حرارت بيفتد.
۴
پودر ژلاتين را با آب كمپوت آناناس مخلوط كرده، روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد و دائم هم بزنيد تا پودر ژلاتين در آب كمپوت حل شود و محلولي يكدست و شفاف به دست آيد. مخلوط پودر ژلاتين حل‌شده در آب كمپوت را به كرم كه كمي حرارتش را از دست داده اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد و بعد مخلوط را كنار بگذاريد تا خنك شود.
۵
صد گرم از خامه فرم‌گرفته را با مخلوط كرم‌مانند كه كنار گذاشته بوديد مخلوط كرده با همزن هم بزنيد.حالا ظرف‌هاي دسر را از يخچال بيرون آورده و روي دسرهاي بسته‌شده را با كرم پركنيد تا جايي كه يك‌سوم از فضاي ليوان‌ها خالي بماند. ليوان‌ها را دوباره در يخچال بگذاريد تا كرم هم سفت شود.
۶
بعد از سفت شدن لايه كرم دسر، دوباره ليوان‌ها را بيرون بياوريد و روي آنها را با خامه تزئين كنيد. به اين صورت كه مابقي خامه فرم‌گرفته (۵۰ گرم) را در قيف با سر گرد ساده بريزيد و خامه را به شكل يك توپ روي ليوان‌ها بريزيد. روي خامه را با برشي از ميوه (توت فرنگي يا آناناس) تزئين كنيد.
سایر نکات

كرم ژله دوطبقه

اين كرم ژله‌ها به مدت 5 روز در يخچال قابل نگهداري هستند.
عکس و تصاویر ارسالی از كرم ژله دوطبقه
نظرات دستور پخت

كرم ژله دوطبقه