مواد لازم

ژله انار سه رنگ

۱۲
مواد اصلی
شکر
۵ قاشق غذا خوری
خامه
۱ لیوان
شیر
۱ لیوان
ورقه ژلاتین کوچک
۱۰ عدد
اسانس وانیل
چند قطره
دانه انار
۲ لیوان
پودر ژله سبز
۱ بسته
پودر ژله انار
۲ بسته
کلمات کلیدی

ژله انار سه رنگ

طرز تهیه

ژله انار سه رنگ

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا ۱ لیوان دانه انار را داخل قالب بریزید و پخش کنید
۲
۱ بسته پودر ژله انار را با با ۱ لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید و روی دانه های انار بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
۳
پس از اینکه ژله بسته شد ۱ لیوان باقی مانده دانه های انار را روی ژله بریزید و پخش کنید
۴
سپس بسته دوم ژله انار را آماده کنید ( ۱ بسته پودر ژله انار را با با ۱ لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید ) و روی لایه قبلی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.
۵
برای تهیه لایه کرم خامه ای ابتدا شیر و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید ، مخلوط کنید تا شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به ان اضافه کنید.
۶
ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق اب به ان اضافه کنید و روی حرارت بخار اب قرار دهید و پس از اینکه نرم شد به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید ( شیر باید ولرم باشد تا نبرد ).
۷
کرم خامه ای را روی ژله انار که بسته شده است بریزید و قالب را مجدد داخل یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود سپس ژله سبز را آماده کنید ( ۱ بسته پودر ژله را با با ۱ لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید ) و روی باقی لایه ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود.
۸
پس از آماده شدن قالب ژله را کمی داخل آب داغ قرار دهید و پس از اینکه از قالب جدا شد در داخل ظرف برگردانید ، برش بزنید و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

ژله انار سه رنگ

بیشتر
نظرات دستور پخت

ژله انار سه رنگ