مواد لازم

چیز کیک قالبی

۱۰
مواد اصلی
بیسکویت پتی بور
۲ بسته
کره
۱۲۵ گرم
پنیر ماسکارپونه
۲۵۰ گرم
شکر
۵۰ گرم
پودر ژلاتین
۱ قاشق سوپ خوری
آب
۱/۴ پیمانه
خامه
۲۰۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر ژله به رنگ دلخواه
۱ بسته
کلمات کلیدی

چیز کیک قالبی

طرز تهیه

چیز کیک قالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۴۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
پودر ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش بن ماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شه، قالب مورد نظر رو چرب می کنیم یا اینکه یه آبکشی کرده تو فریزر میذاریم تا دونه های یخ ظاهر شن حدود دو تا سه دقیقه. ژله رو داخل قالب ریخته و میذاریم یخچال نیم بند شه. تو این فاصله مواد رویه رو آماده می کنیم.
۲
ابتدا پودر ژلاتین رو با ۱/۴ پ آب میذاریم رو بخار کتری یا حرارت غیر مستقیم تا ذوب بشه. پنیر ماسکارپونه، شکر و وانیل رو در ظرفی ریخته و در حد مخلوط شدن با همزن می زنیم، خامه صبحونه رو هم اضافه کرده و می زنیم تا مخلوط شن، پودر ژلاتین رو که به روش بن ماری ذوبش کردیم به مخلوط اضافه میکنیم کاملا هم می زنیم،
۳
قالب رو از یخچال بیرون میاریم و مخلوط به دست آمده رو روی ژله ریخته و صافش میکنیم و میذاریم تو یخچال تا کمی خودشو بگیره. بیسکوییت هارو پودر میکنیم، کره ذوب شده در دمای محیط رو به پودر بیسکوییت اضافه میکنیم و قاطیشون میکنیم تا کره کاملا به خورد پودر بیسکوییت بره، کرم پنیری که کمی سفت شد مخلوط پودر بیسکوییت و کره روی کرم پنیری می ریزیم و فشرده می کنیم و میذاریم یخچال تا سفت بشه(۸تا ۱۰ دقیقه زمان میبره که سفت شه).
۴
۴ تا ۵ ساعت به چیز کیک زمان میدیم تا لا یه ها به هم بچسبن، برای بیرون آوردن از قالب (برای من پلاستیکی بود) لبه هاشو با چاقو جدا می کنیم و حدود ۳۰ ثانیه داخل آب جوش میذاریم و تو ظرف سرو بر می گردونیم و کمی به اطراف ضربه می زنیم تا از قالب جدا شه.
۵
ژله و کرم پنیری رو لایه ای ریختم داخل قالب، به این صورت که اول یه لایه ژله ریختم بعد از بستن یه لایه کرم پنیری و بعد دوباره ژله و باز کرم پنیری و در آخر بیسکوئیت. برای راحتی بیشتر میشه فقط به صورت سه لایه ژله، کرم پنیری و بیسکوئیتی درست کرد.
نظرات دستور پخت

چیز کیک قالبی