مواد لازم

نان حلوای سیب با مغز گردو

۸
مواد لازم
آرد
۴۰۰ گرم
شکر
۴۰ گرم
شیر ولرم
۱ پیمانه
پودر خمیر مایه
۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایع
۴۰ میلی لیتر
گردو خردشده
به مقدار لازم
کنجد یا دانه خرفه
به مقدار لازم
مواد لازم
سیب شیرین
۷ عدد
شکر
۵-۶ قاشق سوپ خوری
پودر دارچین یا هل
۱ قاشق مربا خوری
پودر وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
آب
۱ قاشق مربا خوری
روغن یا کره آب شده
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

نان حلوای سیب با مغز گردو

طرز تهیه

نان حلوای سیب با مغز گردو

درجه سختی
زمان تهیه ۱۸۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا حلوا را آماده کنید. سیب ها را بشویید، پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. در یک تابه کره یا روغن را بریزید. وقتی داغ شد تکه های سیب را اضافه کنید و تفت دهید. در حین تفت دادن با پشت قاشق سیب ها را له کنید، سپس آب را اضافه کنید،حرارت را کم کنید و مرتب هم بزنید تا سیب ها ته نگیرند.
۲
حالا باید شکر، پودر دارچین یا پودر هل و وانیل را اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. مرتب هم بزنید تا مخلوط کمی سفت شود و به غلظت حلوا برسد، سپس آن را کنار بگذارید.
۳
برای درست کردن نان، شکر را در شیر ولرم حل کنید، سپس پودر خمیر مایه را روی آن بریزید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید. در ظرفی خمیر مایه عمل آمده و روغن را با هم مخلوط کنید، سپس آرد را کم کم تا جایی اضافه کنید تا خمیر لطیفی حاصل شود. خمیر را کمی ورز دهید، سپس آن را بپوشانید و ۲-۱ ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود.
۴
کف یک قالب گرد را کاغذ روغنی بیندازید. حدود ۱۰۰ گرم از خمیر را بردارید و با وردنه باز کنید، سپس آن را کف قالب کاملا پهن کنید. از خمیر یک گلوله ۲۵ گرمی بردارید و وسط آن را باز کنید.مقداری حلوای سیب داخل آن بریزید، سپس آن را خوب ببندید تا گرد شود. حدود ۱۰-۸ عدد توپی به همین شکل آماده کنید و دور تا دور قالب بچینید.
۵
وسط قالب مقداری حلوا بریزید و پخش کنید. مقداری گردوی خرد شده هم روی آن بریزید. خمیر باقیمانده را به صورت نوارهای باریک درآورید و به صورت حصیر روی حلوا قرار دهید. روی قالب را بپوشانید و ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید. در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.
۶
بعد از زمان ذکرشده خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کنید. مقداری کنجد یا تخم خرفه هم روی خمیر بریزید. قالب را حدود ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان آماده شود.
عکس و تصاویر ارسالی از نان حلوای سیب با مغز گردو
نظرات دستور پخت

نان حلوای سیب با مغز گردو