Zahrapaydar.84
Zahrapaydar.84

دستور پختی یافت نشد

کیک سونامی یا مذاب جذاب(ورق بزنید و روان شدن سس سونامی رو هم ببینید)
Zahrapaydar.84
۴۵
تنها چیزی که در وصف این لعنتی بگم اینه که تکه ای از بهشته:)
شما که کپشن ها رو نمی خونید منم براتون دستور پخت نمیذارم:)
...
کیک انار یلدایی
Zahrapaydar.84
۳۷

کیک انار یلدایی

۲۵ آذر ۹۹
ورق بزنید و عکس فندق و لایه های کیک هم ببینید:)
سلام بچه ها! خوبین؟چطورین؟
درسته که گفتم هیچوقت ایده و کاری برای یلدا انجام نمیدم... ولی خب دلیل نمی شد که امسال هم مثل بقیه سال ها باشه:)!
این کیک انار یلدایی و این هم شما... میدونم اصلا اصلا به زیبایی کیک های بقیه پاپیونی ها نشده ولی واقعا براش زحمت کشیدم:(❤
خب این کیک تکنینک خاصی نداره فقط اینکه باید از قالب های نیم دایره استفاده کنین یا مثل من 2 تا کیک قالب 15 رو گرد برش بزنید به صورتی که بالا رو برش میزنیم وسط بریده نمیشه دوباره پایین بریده میشه تا شکل یک کره بشه . خامه کشیش هم مثل خامه کشی کیک معمولیه . اول آسترکشی و بعد هم خامه کشی اصلی که البته استفاده از طلق و روبان کاغذی خیلی بهتون کمک کنه ... تاج کیک هم با فوندانته و پوشش رویی هم با ژله ی بریلو که هم می تونین بازار استفاده کنین که در این صورت باید با آب مخلوطش کنین یا خودتون تو خونه درست کنین دستورش داخل پاپیون هست.
نکته : اگه میخواین انارتون طبیعی تر بشه میتونین به بریلو قرمزتون کمی اب انار و بریلو صدفی استفاده کنین.که البته من نداشتم و همین بریلو ساده و رنگ استفاده کردم.
برای فیلینگ هم موز و گردو و شکلات چیپسی استفاده کردم.
پ.ن: تنها ارزوم در حال حاضر اینه که خانواده وقت کافی بهم برای تزئین و عکاسی بدن:/یعنی واقعا آدم دلش میگیره این همه زحمت میکشی آخر یه عکس درست ازش نداری! یا کاکل انارت اینقدر بی ریخته!
.
.
.
امیدوارم شما همیشه وقت کافی داشته باشین و کیکاتون از من قشنگ تر بشه!❤
#کیک_انار#کیک_یلدایی#وقت_لازم
...
کیک سابله(مواد تزئین عکس آخر)
Zahrapaydar.84
۴۸
سلاااام، خوبین؟چطورین؟
کیک سابله یکی از زیباترین و آسون ترین کیک هاست و تو پاپیون کلی دستور و فیلم جامع ازش وجود داره که با راحتی با سرچ کردن میتونین پیداشون کنین.
برای تزئین کردن اون هم هر چه دلت تنگت میخواد، بزار:))، قشنگ میشه💕 موادی که من استفاده کردم اسلاید آخر هست.
(این پست رو برای دوست خوبم گذاشتم که از من برای خامه کشی کمک خواست، از نظر من برای اولین بار کیک سابله بزن و با توجه به اسم اوت دوست عزیزمون حرف s رو انتخاب کن، خامه قنادی هم نزدی ، نزدی گاناش فرم گرفته استفاده کن دستورش خیلی راحته:)
کیک اسفجی کاکائویی ده تخم مرغی در قالب مربع 25 در 25 .
فیلینگ هم موز و گردو و کارامل💕
امیدوارم شما هم از درست کردن این کیک لذت کافی رو ببرین.
.
.
.
پ.ن: یه سوالی هست که ازتون میخوام جواب بدین ، خیلی وقته میخوام ویدیو آشپزی از خودم براتون بزارم ... نظرتون چیه؟
#کیک_سابله#کیک_خامه_ای
...
چیز کیک نوتلا(دستور مواد چیز کیک عکس آخر)
Zahrapaydar.84
۱۴
سلاام ،خوبین ؟ چطورین؟
من اومدم با تجربه اولین چیز کیک با طعم بهشتی:) ، چیز کیک نوتلا .
خیلی وقت بود میخواستم چیز کیک رو امتحان کنم ولی خب هر دفعه نمی شد.
تو رسپی اصلی از نوتلا استفاده می شد ولی چون قیمت نوتلا خیلی ترسناک شده از شکلات تخته ای معمولی تلخ استفاده کردم و در عوض شیرینی کیک رو بیشتر کردم . درسته خیلی دردسر داشت ولی واقعا فوق العاده بود ، یکی از خوشمزه ترین دسر هایی بود که به عمرم خورده بودم، کرمش، بافت لطیفی داشت که وقتی به پرز های چشاییت میخوردن دیگه نمیخواستی قورتشون بدی و مزه ی شکلات رو به خوبی نشون میداد .
این رسپی رو از آموزش های رایگان sweetness استفاده کردم که متاسفانه فیلم این چیز کیک 14 دقیقه است ، دستور کیک ، کیک شکلاتی ساده است و هر دستوری رو میتونید استفاده کنید.ولی مواد رویه ی چیز کیک رو اسلاید آخر توضیح دادن و خیلی کامل و جامع💕
امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید.
نوش جان!
...
گاناش فرم گرفته
Zahrapaydar.84
۱۳

گاناش فرم گرفته

۱ آبان ۹۹
سلاااام، خوبین؟چطورین؟
کیک فوق العاده خوشمزه با کاور و فیلینگ گاناش فرم گرفته اصلا از خامه قنادی استفاده نکردم.
فیلینگ گاناش فرم گرفته+موز+گردو+شیر کاکائو برای مرطوب کردن کیک اسفنجی شکلاتی
خیلیییی خوشمزه، خیلییی از کاربر لی لی تشکر میکنم ❤❤
طعم بهشتی ، ظاهر :/
تو کمتر از دو ساعت حاضر شد.
#گاناش#گاناش_فرم_گرفته
...
مینی کیک خامه ای با دکور فوندانت
Zahrapaydar.84
۲۶
سلااام ، خوبین؟چطورین؟
بچه ها من اومدم با یک کیک دیگه!
این اولین تجربه ی من از استفاده از فوندانته. وای که چقدر لذت بخش و عالی بود، حس نون پختن داشت با ترکیب مجسمه سازی!
یه تشکر ویژه هم بکنم از کاربر لی لی ، بخاطر دستور فوق العاده گاناش فرم گرفته برای فیلینگ این کیک استفاده کردم همراه با موز و گردو و مرطوب کردن با شیرکاکائو(طعم بهشتی)
نمیدونم چی شد ولی خامه اش خوب از آب در نیومد:/ بهترین مارک خامه که از اکثر اساتید پیشنهاد میکنن تر کاله است ، ولی خب لوازم قنادی ما فقط یه مارک قدیمی خامه رو میاره:/اگه شما پیدا کردید حتما استفاده کنید.برای فوندانت هم یه مارکی که صاحب مغازه گفت رو برداشتم، البته چون تجربه ندارم نمیتونم بگم خوبه یا بد و معرفیش کنم.
راستی شما از چه مارک خامه و فوندانتی استفاده می کنید؟ حتما کامنت کنید!
...
کیک تولد ????
Zahrapaydar.84
۲۶

کیک تولد ????

۳ مهر ۹۹
کیک تولد برای دوقلوها ، دو تا قلب مهربون و دوست داشتنی!
نکته: برای چاپ خوراکی چه کنیم؟
از بعضی شیرینی فروشی ها میتونین چاپ خوراکی رو به راحتی تهیه کنین ، اون رو جای گرم قرار ندین! آب میشه ، داخل یخچال براش مناسبه، پشتش رو فوندانت بچسبونید تا رطوبت کیک رو به خودش نگیره یا کیک رو شب قبل خامه کشی کنین و داخل یخچال قرار بدین تا رطوبت خامه کمتر بشه.
این نکاتی بود که من میدونستم ، شما چه نکات دیگه ای رو میدونید؟
زیر همین پست کامنت کنید .
...
کیک ساده عصرانه
Zahrapaydar.84
۲۴
سلام به همه ، خوبین؟
شکلات بنماری شده اش یه کم اذیت کرد ولی خامه کشی این کیک خوب شد و صاف در اومد ، من از آب داغ که باعث فاسد شدن خامه میشه یا پلکسی استفاده نمی کنم فقط با یه پالت ساده ی پلاستیکی.
فیلینگ هم موز و گردو و سس کارامل..
...
لوبیا پلو سیر نشدنی
Zahrapaydar.84
۲۶
سلام به همتون!
قبل از هر چیز ، یه مسئله ای هست که باید بهتون بگم: از نظر شما غذای مورد علاقه ی بچه ها چی میتونه باشه!؟ خب بزارین خودم به جای شما جواب بدم، شاید ناگت مرغ ، کباب لقمه ای های شل و ول نیمه آماده که باید سرخشون کرد ،همبرگر، چیپس و پنیر، ماکارونی چرب، ساندویچ های پر از سس با گوجه و خیارشور که نون رو خیس کردن، هات داگ یا حتی پیتزا به ذهنتون بیاد، اما خب به شخصه حالم از همه ی این غذاها بهم میخوره!و از اینکه طرز فکر بزرگترا در مورد تغذیه بچه ها اینجوریه حرص میخورم (همینطور از بچه هایی که اینا رو دوست دارن) ، برای مثال چند هفته پیش به یک رستوران سنتی رفته بودیم که کلی غذای لذیذ داخل منو داشتن و همینطور که داشتم با چشم های قلبی به منو نگاه میکردم ، دیدم میزبان قبل از اینکه سفارشم رو بگم رفت:/ ، اول ناراحت شدم ولی گفتم شاید همون چیزی که بقیه میخورن برای من هم سفارش دادن ، وقتی غذا رو آوردن خورشت فسنجان و کباب و جوجه و زیتون پرورده و سبزی تازه و ماست خوشبویی رو جلوی بزرگتر ها گذاشتن و به ما بچه ها دونه ای یکی همبرگر فویل پیچ شده دادن بچه های دیگه با خوشحالی همبرگرها رو باز کردن انگار که قراره از توش کباب ترکی با ریحون و پیاز بیاد بیرون!(بنظرم هر چیزی که فویل داشته باشه یا حالت کادویی داشته باشه بچه ها رو خوشحال میکنه حتی اگه اون چیز نون سفت باشه :/ )
در کل هدفم از نوشتن این متن این بود که همه رو با یه چشم نبینید لطفا، به عنوان مثال غذای مورد علاقه ی من لوبیا پلوهه که هر وقت بوش به مشامم می رسه پا هام شل میشه مخصوصااا اگه با سالاد شیرازی سرو بشه (بنظرم سالاد شیرازی و لوبیا پلو دوست داشتنی ترین زوج آشپزی هستن )
در ضمن لوبیا پلو تنها غذای ایرانی هست که من بیشتر از یک بار درستش کردم، از بس که قشنگن ایشون( همه ی عکسهای پیج تجربه اولمه؛)
حالا اگه از پر حرفی های من خسته نشدین بریم سراغ دستور پخت آقای ابراهیمی که نیاز به معرفی ندارن:
"لوبیا‌پلوی سیر نشدنی"
یک لوبیا پلوی متفاوت با پوره گوجه فرنگی تقدیم به شما.
برای ۵ نفر:
لوبیا: ۱ کیلو
گوجه: ۱ کیلو
گوشت (ران گوساله): ۴۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
روغن: ۶ قاشق غذاخوری
برنج: ۳ پیمانه
نمک: ۲ قاشق‌ چای‌خوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری
دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری
زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری
--------
زمان پخت پوره گوجه و لوبیا: ۱ ساعت
زمان پخت سس لوبیا پلو (گوشت+لوبیا): ۴۵ دقیقه
زمان دم کشیدن برنج: ۲۵ دقیقه
--------
گوجه رو با رنده یا گوشت کوب برقی کاملا پوره کنین ، بهش لوبیای خورد شده اضافه کنین و بزارین 1 ساعت با دمای کم بپزه ، پیاز رو تفت بدین گوشت رو به اون اضافه کنین رنگش که عوض شد ، ادویه ها رو اضافه کنین ، حالا پوره گوجه و لوبیا رو به گوشت اضافه کنین، حالا بزارین 45 دقیقه دیگه بپزه .
بعد از آماده شدن سس، برنج آبکش شده و سس رو به صورت لایه‌لایه داخل قابلمه بریزید و بذارید تا دم بکشه
در هنگام دم کشیدن اگر دوست داشتید یکم زعفرون دم شده روی برنج بریزید. من ریختم.
--------
گوشت ران گوساله باید به قطعات کوچک تقسیم بشه (مثل خورشت خلال)
شما میتونید به جای گوشت تکه‌ای از گوشت چرخ کرده، مرغ و یا حتی بدون گوشت لوبیا پلو رو درست کنید.
نوش جان:)
...
بشقاب رزماری
Zahrapaydar.84
۱۰

بشقاب رزماری

۲۹ تیر ۹۹
_بشقاب رزماری
سلام به همتون ، نمیدونم تا حالا رزماری رو امتحان کردین یا نه ، اما این رو مطمئنم که برای یک بار هم که شده حتما باید اونو امتحان کنین:)
بشقاب رزماری من رو یاد اولین باری که سمبوسه خوردم انداخت ، شگفت زده شده بودم از اینکه یک غذا در عین لطافت میتونه ترد هم باشه.
این بشقاب شامل سه بخشه:سس قارچ ، استیک مرغ و پوره .از بین این سه لایه ، استیک مرغ رو بیشتر دوست داشتم چون مزه سیر ، رزماری و کره و گوشت با پخت خوب، معجزه کرده بود . چون مرغ دارای طعم دهنده های تند و خاص بود مکمل بسیار خوبی برای پوره و سس قارچ با طعم ملایم بود. ( در کل بشقاب رزماری تجربه ی تازه ای از غذا خوردن بود)
در ضمن این هم مثل چند تا دیگه از دستور پخت های پست های پیج ، مربوط به آشپز خوب ایرانی نواب ابراهیمی هستش، که براشون آرزوی سلامتی میکنم.
بریم سراغ مواد لازم:
سیب زمینی 3 عدد
قارچ 2 عدد
آب 1.5لیوان
شیر نصف لیوان
نمک و فلفل و رزماری
کره : 15 گرم
استیک:
سینه مرغ یک عدد ( نباید تیکه تیکه کنین) فقط از وسط اون رو طوری برش بزنین که نازک و پهن بشه.
برگ رزماری
سیر 3 حبه
نمک
کره 30 گرم
فلفل سیاه
برای هر طرف 5 الی 6 دقیقه کافیه در این مدت مدام اون رو برگردونید.
سس قارچ:
کره
روغن زیتون
قارچ 3 عدد
شیر نصف فنجان
ابتدا سیب زمینی ها رو به صورت مکعب های کوچک در بیارید و با 1.5 لیوان آب بزارین بپزه وقتی هنوز یکم مونده بود که پخت کامل بشه( یعنی روش نرم بود و داخلش کمی سفت بود) 2 تا قارچ رو بهش اضافه کنین. وقتی آبش تبخیر شد نصف لیوان شیر رو اضافه کنین. حالا با گوشت کوب برقی کاملا اون رو پوره کنید. نمک ، فلفل و رزماری و مقداری کره رو اضافه کنین . 5 دقیقه دیگه پوره ما آماده اس.
بزارین ماهیتابه با روغن زیتون کمی داغ بشه سینه مرغ رو داخلش قرار بدین و برگ های رزماری رو اطراف اون قرار بدین . نمک فلفل و سیر و اضافه کنین وقتی برش گردوندید کره رو هم بزنید. تو این مدت مدام استیک رو برگردونین و از آبش روی اون بریزید. مواظب باشین استیکتون نسوزد!
برای سس قارچ
کره و روغن زیتون بزنید قارچ ها رو ریز کنید و وقتی آبش تموم شد شیر رو اضافه کنید بزارین قشنگ غلیظ بشه.
حالا موقع سروه، پوره سیب زمینی رو بریزید بعد استیک خوشگلتون در آخر هم سس قارچ و چند تا برگ رزماری هم روش بزارین.
نکات !
تو همه ی مراحل از کره به اندازه استفاده کنین چون ممکنه بقیه مزه ها به خوبی حس نشه.
این غذا به شدت سیر کننده اس و این مقدار برای دو نفر کافیه.
امیدوارم شما هم درست کنید و لذتش رو ببرید!
نوش جان !
پ.ن( دستم شکست)
...