عکس دستور و عکس مراحل سبد نان
پست بعدی رو هم ببینید لطفا
touba
۱۲
۹۰۴

دستور و عکس مراحل سبد نان پست بعدی رو هم ببینید لطفا

۱۸ مرداد ۹۶
toubahaghani:
دوستان عزیزم شبتون بخیر الوعده وفا
اینم دستور سبد نان 🍞
مواد لازم:
مایه خمیر یک قاشق سوپخوری
شکر یک قاشق چایخوری
آب ولرم یک چهارم پیمانه
زرده تخم مرغ دو عدد (یکی برای رومال)
نمک یک پینچ
شیر یک پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
آرد به میزان لازم
طرز تهیه: برای تهیه خمیر ابتدا مایع خمیر و شکر رو با آب ولرم دمای ۳۷ درجه مخلوط کنید در ظرف رو بزارید ۵ دقیقه زمان دهید تا عمل بیاد و پف کنه بهتره ظرف رو حرکت ندهید.
یک عدد زرده تخم مرغ رو کمی با چنگال هم بزنید بعد شیر ولرم و بعد روغن مایع رو اضافه کنید بعد نمک و دو تا سه قاشق از آرد رو اضافه کنید بعد مایع خمیر عمل آمده رو اضافه کنید سپس آرد رو تا حدی اضافه کنید که خمیر لطیفی داشته باشید توجه داشته باشید زیاد آرد اضافه نشه چون خشک میشه همین که خمیر جمع شد خمیر رو ۵ دقیقه ورز دهید یا اینکه ۱۰۰ تا ۱۵۰ ضربه بزنید پست قبل توضیح دادم ضربه زدن رو . خمیر رو داخل ظرف با گنجایش بزرگتر که چربش کردید بزارید و با روکش سلفون حدود یک ساعت و نیم استراحت دهید تا حجمش دوبرابر بشه.
بعد از استراحت با مشت وسط خمیر پفش رو بگیرید مجدد کمی ورز داده و بعد با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید.
ظرف فلزی یا بلوری که قابلیت حرارت فر رو داشته باشه انتخاب کنید و کامل فویل بکشید و فویل رو کامل چرب کنید و خمیر باز شده رو روی فویل بکشید از ارتفاع برشهایی روی خمیر بزنید و بعد با نوارهایی از خمیر حالت بافت حصیری به خمیر دهید تا شکل سبد نان بشه. تو عکس اول من از وردنه مخصوص استفاده کردم تا اون برشها حالت توری و لانه زنبوری بشه امیدوارم تو عکس متوجه بشید.
برای دسته هم می تونید با خمیر یک بافت گیس بزنید.
به خمیر در این مرحله مجدد استراحت دهید با روکش پارچه و بعد با یک زرده تخم مرغ رومال زده و داخل فر گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید.
بعد از پخت زمان دهید تا سرد بشه و بعد خیلی با احتیاط فویل و ظرف رو از خمیر جدا کنید و قسمت دسته رو با خلال بهش بچسبونید.
نوش جان
التماس دعا
...
نظرات