عکس کیک ساده با رویه گاناش شکلاتی
نَیِّرسادات
۱۸
۲۸۷

کیک ساده با رویه گاناش شکلاتی

۱۳ شهریور ۹۸
سلام🍃
این توضیحاتی که نوشتم فقط تجربه خودمه، اگر کسی نظری غیر از این داشت یا نکته بهتری، ارائه بده تا دیگران هم استفاده کنن.💐
مواد لازم:
تخم مرغ 3 یا 4 عدد (برحسب اندازه تخم مرغ)
شکر 1 پیمانه
شیر یک پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری سرپر
آرد 2 پیمانه
وانیل 1/3 قاشق مرباخوری
⭐توجه: پیمانه ای که من استفاده کردم لیوان دسته دار فرانسه هست...
طرز تهیه: ابتدا تخم مرغ+وانیل+شکر رو چند دقیقه با همزن بزنید تا حالت حجیم و کرم رنگی به خودش بگیره سپس شیر+روغن رو اضافه کنید. آرد رو الک کرده و بکینگ پودر رو بهش اضافه کنید.
اگه میخواهید تا آخر کار با همزن برقی کار کنید، آرد رو یکباره بریزید و با همزن کمتر از یک دقیقه، خیلی سریع مواد کیک رو با هم مخلوط کنید، حتماً در یک جهت هم بزنید؛ اگه زیاد طول بکشه باعث میشه داخل کیک حباب بوجود بیاد و بعد از پخت بافت خوبی نداشته باشه و همچنین رویه کیک ترک میخوره...
اگه دستی میخواهید کار کنید، میتونید آرد رو به چند قسمت تقسیم کنید و اضافه کنید و با لیسک هم بزنید، اینجا هم حتماً در یک جهت هم بزنید و زمان کمتری برای هم زدن بگذارید.
فر رو قبل از شروع کار روشن کنید تا حسابی داغ داغ بشه و مواد کیک رو داخل قالبی که چرب کردید و آرد پاشی کردید بریزید و داخل فر قرار بدید، بسته به فر زمان پخت فرق میکنه، مال من 40 دقیقه طول میکشه. (بعد از سرد شدن از قالب خارجش کنید.)
🍫گاناش: ترکیب مساوی خامه صبحانه+شکلات تخته ای+مقدار کمی کره پاستوریزه. هر چقدر میخواهید گاناش سفت تر و پر رنگ تری داشته باشید شکلاتش رو بیشتر کنید، کره هم باعث براق شدن گاناش میشه.
ابتدا ظرفی رو روی کتری قرار بدید تا به روش بن ماری خامه رو داخل ظرف روان کنید (اجازه ندید خامه بجوشد)، سپس شکلات رو داخل خامه روان شده بریزید و هم بزنید تا کاملاً حل بشه و مایع گاناش یکدست بشه و در آخر کره رو اضافه کنید و مایع رو همونطور داغ روی کیک بریزید و بگذارید داخل یخچال تا سس خودش رو بگیره.
...
نظرات