عکس فلن کیک سوئدی Flan cake
اعظم
۲۶
۵۲۶

فلن کیک سوئدی Flan cake

۸ تیر ۹۹
فلن کیک با رسپی خانم رسولی
#فلن_کیک_معصومه
#کیک_معصومه

در خوبی پیرو باشی ، بهتر از آن است که در بدی پیشوا باشی . امام علی (ع) (غررالحکم)

کیک خوشمزه و پر طرفدار😍😋


برای کاراملی
پودر کرم کارامل ۱ بسته
شیر سرد ۲ لیوان
پودر ژلاتین ۱ ق غ
خامه ۱ تا ۲ ق غ (قابل حذف)

برای کیک
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۲۱۰ گرم (یک لیوان)
شیر ۱۲۰ گرم (نصف لیوان)
روغن مایع ۱۲۰ گرم (نصف لیوان)
آرد سفید ۲۲۵ گرم (یک و نیم لیوان)
بیکینگ پودر ۴ گرم (۱ ق م)
وانیل ۱/۴ ق چ
پودر کاکائو ۲ تا ۳ ق غ

برای تهیه این کیک بهتره که قالب میان تهی باشه . قطر قالب بین ۲۳ تا ۲۵ سانت خوبه .قالب رو با یک کم کره چرب کردم .
داخل بسته کارامل ،دو تا بسته هست. قسمت سس رو باز کردم و کف قالب ریختم . قسمت پودرش رو باز کردم و با دو لیوان شیر مخلوط کردم . پودر ژلاتین هم اضافه کردم (پودر ژلاتین باعث بهتر منسجم شدن میشه ) . روی حرارت ملایم قرار دادم و مرتب هم زدم وقتی جوشید یکی دو دقیقه روی حرارت موند و بعد از حرارت برداشتم . اگر تمایل داشتید می تونید اینجا یکی دو قاشق خامه هم بریزید . بعد داخل قالب مواد رو ریختم و در یخچال قرار دادم .( میشه توی محیط گذاشت چون ژلاتین داره کمی بسته میشه و اینکه حتی مواد کیک رو بخواید روی مایه کاراملی بریزید وتوی محیط باشه باز با هم قاطی نمیشه بعد از پخت این دو لایه از هم تفکیک میشه)
برای کیک : تخم مرغ و شکر و وانیل رو پنج دقیقه خوب زدم تا کرم رنگ و کشدار بشه و بعد روعن مایع و شیر رو هم اضافه کردم و یک دقیقه هم زدم . مواد خشک شامل آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر هم ۳ بار الک کردم و کم کم داخل موادم ریختم و با لیسک مخلوط کردم .
قالب رو از یخچال بیرون آوردم و مایه کیک رو روش ریختم . پخت این کیک به این صورت هست که قالب رو داخل یک ظرفی که توش آب هست قرار داده میشه . من داخل سینی گذاشتم و توی سینی آب ریختم . داخل فر از پیش گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه طبقه وسط ، یک و نیم ساعت قرار دادم . (تایم پخت متفاوته خودتون چک کنید)
بعد از پخت توی محیط موند و از دما افتاد و در یخچال قرار دادم . حداقل ۵، ۶ ساعتی بمونه و بعد دورش رو با چاقو آزاد کردم اگر دیدید که راحت بر می گرده روش یک دیس بزارید و برگردونید اگر نه می تونید چند ثانیه داخل آب ولرم بزارید و برگردونید.
بدون فر هم می تونید تهیه کنید . روی گاز قابلمه رو اب کنید و قالب رو داخل قابلمه که آب داره بزارید اما حواستون باشه آب نباید خیلی زیاد باشه تا دو سوم کمتر از قالب باشه و بعد روی حرارت رو به کم میزاریم تا بپزه .
کپی کلیپ ها ممنوع ⛔⛔ ادمین پیج ها و کانال کپی نکنید حتی با ذکر منبع

...
نظرات