عکس حلوای شیر
گندم
۱۱۱
۱.۵k

حلوای شیر

۱۵ تیر ۹۹
طرز تهیه 👇 حلوارو مامانم درست کرد بعد این بشقاب همسایه، خونمون بود منم به سرعت برق وبادبشقاب وپرکردم از حلوا و پنج دقیقه ای این شکلیش کردم ،الان میگید چرا عجله داشتی‌، خب باید بگم چون نمیخواستم حلوا سرد بشه میخواستم داغ داغ ببرم براش، خودم حلوای سرد دوس ندارم ،خلاصه عجله ای این شکلیش کردم براش بردم ،همیشه برای اینکه تزییناتتون خوب بشه قبلش تو ذهنتون یه ایده و طرح ریزی برای تزیین در نظربگیرید تا کارتون تمیز ومرتب از اب دربیاد نه مثل من بی فکر تزیین کنید که بشه نقاشی سارینا پنج ساله از قم 😂😂 عکسشم صرفا جهت فعالیت توپاپیون فرستادم ،تفاوت این حلوا با حلوای شیر پاپیون اینه که کره نریختیم ،بجای شکر دوشاب وباشیر قاطی کردیم ،زغفران نزدیم ،هل وگلاب ،دوشاب وشیر،یکم تخم گشنیز استفاده کردیم و اینکه آرد رو مامانم با شیر خیسوند ،خیلی خوشمزه شد جاتون سبز💚
حلوای شیر در سرآشپز پاپیون

https://sarashpazpapion.com/recipe/vclroonktvukckvq6bot5bru49ecsc6n

مواد لازم برای۱۰ نفر
آرد تفت داده شده ۲۵۰ گرم
کره مخلوط با روغن مایع ۱۵۰ گرم
مواد لازم برای تهیه شربت حلوا شیر
شیر ۲ لیوان
شکر ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپ خوری
هل ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- آرد را تفت دهید تا حدی که رنگ آن به میزان دلخواه تیره شود.
۲- برای امتحان رنگ حلوا، یک قاشق از آرد تفت داده شده را با شربت آماده مخلوط کنید در صورتی که به رنگ دلخواه در آمد از حرارت بردارید؛ در غیر این صورت به تفت دادن ادامه دهید تا به رنگ مورد نظر (زعفرانی) برسد.
۳- کره و روغن مایع را روی حرارت قرار دهید آرد تفت داده شده را به آن اضافه کنید تا مواد به خورد هم بروند و عطر آن بلند شود.
۴- حلوا را از حرارت بردارید. بلافاصله شربت سرد را به تدریج به مواد اضافه کنید تا حلوا به غلظت دلخواه برسد. بعد از سرد شدن حلوا را داخل قیف با سر ماسوره شکوفه بریزید و داخل کاغذهای مخصوص حلوا یا هر طوری که خواستید تزیین کنید.
۵- طرز تهیه شربت : شیر و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر در شیر حل شود؛ سپس زعفران دم کرده و هل را اضافه کنید، پس از 2 تا 3 جوش از حرارت بردارید.
#حلوا #دسر #شیرینی #حلوای_شیر #حلوای_دوشاب #تزیین_حلوا #نذری
...
نظرات