عکس بیسکویت زنجبیلی Tea bag :)
Chef Zahra
۱۴۲
۷۰۷

بیسکویت زنجبیلی Tea bag :)

۱۱ آذر ۹۹
سلام رفقا 😊❤
این بیسکوییت های خوشمزه رو به نیت 1K شدن پیجم پختم...
تقدیم همه ی فالوورهای مهربونم 😊❤

بیسکوییت من با همون دستور همیشگیم که کل خانواده عاشقشن اینبار بصورت تی بگ برش زدم اما شکلاتم کم بود و تزیین بهتر از این نشد...
قول داده بودم دستور رو براتون بذارم منتها پاپیون همش حذفش می کرد، پس همینجا توی کپشن مینویسم با تمامی نکات...

دستور #بیسکوییت_زنجبیلی یکم طولانیه ولی خالی از لطف نیست:

🌹🌹مواد لازم
کره         ۱۵۰ گرم
پودر قند     دو سوم لیوان
تخم مرغ    ۱ عدد
وانیل         نصف قاشق چایخوری
آرد           یکی و سه چهارم لیوان
بیکینگ پودر   نصف قاشق چایخوری
زنجبیل    به میزان دلخواه (یک قاشق غذاخوری)

🌹🌹مراحل
_کره و تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد.

_کره را هم میزنیم تا سفید شود بعد پودر قند را اضافه کرده و دو دقیقه می زنیم تا ترکیب پفکی و سفید شود ولی میزان زدن به اندازه شیرینی های کشمشی نیست خودتونو اذیت نکنید همون دو دقیقه کافی هست

_تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مواد را دوباره میزنیم تا خوب مخلوط شود. درحالتی که بیسکوییت ساده درست می کنید اگه دوست داشتین اسانس بزنید باید در همین مرحله اضافه بشه.

_حالا آرد و بیکینگ پودر و زنجبیل را با هم الک کرده و در دو مرحله به مواد مخلوط شده اضافه می کنیم. می تونید بجای زنجبیل دارچین یا پودر کاکائو یا پودر هل رو هم جازین کنید که همش عالیه.

_ تا حد مخلوط شدن هم می زنیم صبور باشید و هم بزنید تا خمیر شکل بگیره خمیر حاصل نباید به دست بچسبه من معمولا یک قاشق غذاخوری آرد دیگه میزنم که خوب میشه. توجه کنید اگر زنجبیل یا پودر طعم دهنده نمیزنید همون میزان آرد را جایگزین کنید.

_بعد خمیر را داخل پلاستیک در یخچال می گذاریم و یک تا دو ساعت به خمیر استراحت میدهیم. تا یک روز هم ایرادی نداره که در یخچال بمونه ولی بعد از آن باید داخل فریزر نگهداری کرد.

_خمیر را طی دو مرحله یا بیشتر خارج می کنیم که وا نرود. بین دو لایه کاغذ روغنی خمیر را با ضخامت یکسان پهن می کنیم و قالب میزنیم یا با دست شکل میدهیم. هر زمان خمیر خیلی شل شد و شکل دادن یا قالب زدن سخت شد میتوان در فریزر گذاشته تا کمی سفت شود و بعد قالب می زنیم.

_بعد از قالب زدن بیسکوییت ها را مجدد درون یخچال به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار می دهیم چون باید مستقیم از یخچال وارد فر داغ بشن تا بافتشون خوب بشه

_فر را از قبل روی ۱۸۰ گرم کرده ایم. بعد از قالب زدن بیسکوییت ها به اندازه حجم سینی آن ها را در سینی میچینیم و طبقه اول فر قرار می دهیم. زمان پخت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا وقتی دور بیسکوییت طلایی شدخارج می کنین تا خنک و ترد شود. در اخر می توان بالای فر را یکی دو دقیقه روشن کنید. بهتره قلق فر برای پخت بیسکوییت دستتون بیاد.

🌹🌹نکات مهم
_من چندین بار این دستور رو امتحان کردم تا به بیسکوییت با بافت خوب و ترد برسم...اگه نکات رو کامل رعایت کنید و مواد دقیق اندازه گیری بشن بیسکوییت ترد و خوشمزه ای خواهید داشت.

_کره حتما به دمای محیط برسد و نرم شود.

_برای بافت بهتر میتونیم از دو زرده بجای یک تخم مرغ کامل استفاده کنیم.

_استفاده از پودر قند رطوبت را نسبت به شکر کم می کند و تردی بیسکوییت بهتر می شود پساگر پودر قند نبود شکر را آسیاب کنید

_پودر کاکائو، دارچین، وانیل یا اسانس دلخواه رو میشه در کوکی به کار برد. که اسانس رو همزمان با تخم مرغ و وانیل اضافه می کنیم و پودر کاکائو و دیگر پودرها همراه آرد الک می شوند.

_ نکته مهم میزان آرد هست که دقیقه اما اگر بعد از اتمام کار خمیر کمی چسبناک بود تا یک قاشق غذاخوری آرد اضافه مشکلی ایجاد نمیشه.

_خمیر را تا یک روز داخل یخچال می توان نگهداری کرد ولی بعد از آن باید داخل فریزر نگهداری کردتا یک ماه.

_سعی کنید خمیر را با ضخامت یکسان پهن کنید که کوکی ها یکدست پخته بشن. برای این کار میتونید از دو کتاب با ضخامل یکسان استفاده کنید.

_خمیر بیسکوییت را در هیچ مرحله ای با دست ورز ندهید چون آرد به خورد خمیر می رود تردی بیسکوییت کم می شود و بیسکوییت سفت می شود.

_اگر محیط گرم بود یا سرعت عمل شما پایین بود خمیر را طی چند مرحله خارج کنید تا وا نرود چون کارتون سخت میشه.

_اگر در هر محله خمیر نرم و کار با آن سخت شد مجدد کمی داخل یخچال قرار دهید.

_اگر بیش از یک سینی کوکی دارید یا از دو سینی جدا استفاده کنید بعد از پخت سری اول کمی صبر کنید تا سینی خنک شده و از حرارت بیفتد و بعد کوکی های جدید را بچینید. چون سینی هنگام چیدن کوکی ها نباید داغ باشه.

_طبقه وسط برای پخت مناسبه اما اگه دوست ندارید زیر کوکی ها تیره بشه طبقه بالا قرار دهید منتها زمان پخت بیشتر خواهد بود.

_فاصله کوکی ها رو خیلی کم نکنید چون هنگام پخت پف می کنند و ممکنه بهم بچسبند.

_زمان پخت به ضخامت کوکی ها بستگی داره که با آزمون و خطا به دست می آید. سعی کنید حین پخت به کوکی ها سر بزنید تا وقتی دور بیسکوییت طلایی شد پخت کامل شده. می تونید ب دلخواه کمی گریل رو روشن کنید.

_من خودم بیسکوییت رو با دمای ۱۷۰ طبقه ی بالا قرار میدم شاید پختش طولانی تر بشه ولی ته بیسکوییت ها خیلی تیره نمیشه و شکل اون ها حفظ میشه.

_برای کاترهای طرحدار برای اینکه شکل بیسکوییت حفظ بشه میزان بیکینگ پودر رو زیاد نکنید و همچنین اجازه بدین با دمای پایین و مدت طولانی تر بپزند.


من همیشه با این روش بیسکوییت میپزم اینم چند نمونش:
های بای
https://sarashpazpapion.com/picture/cf36909950be72b9f9751b3d48214e9e
زنجبیلی
https://sarashpazpapion.com/picture/e9ad0b181c00619e635308774837f771

https://sarashpazpapion.com/picture/d3e243d7914ae009ef6fb1b99d6f891f

سوالی بود در خدمتم عزیزان ❤
...
نظرات