عکس حلوای سه آرد مجلسی
❤●مهدیه●❤
۲۳۳
۷۰۰

حلوای سه آرد مجلسی

۲۷ مرداد ۰۰
پست 61.
#قرار_پاپیونی

عزاداری هاتون قبول باشه إن شاءالله 🙏التماس دعا🌸😘🙏

دستور حلوای خوشمزم😍😋مراحلش از اول پخت، در قسمت عکس های مراحل پیجم هست، دوست داشتین ببینید🤩❤

حلوای سه آرد:
مواد لازم:
آرد گندم یک لیوان
آرد برنج یک لیوان
آردنخودچی یک لیوان
روغن مایع یا مخلوط باجامد یک و یک سوم لیوان
هل یک قاشق چای خوری
شکر دو و نیم لیوان
مخلوط آب و گلاب و زعفران دمکرده دو و نیم لیوان

طرزتهیه شهد:
اول شکر و آب و گلاب رو توی یک ظرف میریزیم و خوب هم میزنیم تا شکر با آب و گلاب هَل بشه، بعد زعفران رو بهش اضافه میکنیم تا رنگ بگیره. هرچقدر زعفران مون بیشتر باشه،حلوا خوشمزه تر میشه.(اگر شهد حلوا سرد باشه،حلوامون خوشمزه و دون دون تر میشه)

طرزتهیه حلوا:
ابتدا آرد گندم رو الک میکنیم و توی یک قابلمه شعله کم روی گاز تفت میدهیم تا رنگش عوض بشه و بوی خامی آن از بین برود، بعد آرد نخود رو الک کرده و به آرد گندم اضافه میکنیم و تفت میدهیم، وقتی که بوی خامی آرد نخود از بین رفت، آرد برنج رو الک میکنیم و به آرد ها اضافه میکنیم، خوب تفت میدهیم تا رنگش یکم عوض بشه و بوی خامی شون از بین بره.
بعد آرد هارو توی یک ظرف دیگه میریزیم و توی قابلمه الک میکنیم و روغن و هل رو اضافه میکنیم و روی شعله متوسط گاز خوب تفت میدهیم.
بعد شهدسرد شده رو آروم آروم به مواد حلوا اضافه و شعله گاز رو زیاد میکنیم و هم میزنیم، وقتی حلوامون سفت شد و هم زده شد، شعله گاز رو خاموش میکنیم و حلوا رو توی قابلمه گهواره میکنیم(یعنی از چپ به راست، از راست به چپ)
حلوای ما آمادست🤗میتونین به دلخواه حلواتون رو تزیین کنید.

حلوای سه آرد خوشمزه مون که دیشب درست کردیم، برای دیدن عکس های کاملش، به قسمت عکس های مراحل پیجم سر بزنید و اگر میشه لایک کنین🌸😘🌸
پیشکش نگاه مهربونتون♡🦋♡
#قرار_پاپیونی#حلوا#حلوای_سه_آرد#محرم#مهدیه
...
نظرات