عکس کیک هلو
mehrbano
۲۰
۴۱۲

کیک هلو

۲۰ تیر ۰۱
#قرار_گروهی
#کیک_هلو یه کیک خوش بافت میوه ای
در اصل دستور از واحدگرم برای اندازه گیری مواد استفاده شده و کنارش مقدار به لیوان هم گفته شده. اگر میخواهید با لیوان اندازه بزنید از لیوان فرانسوی دسته دار استفاده کنید.
مواد لازم👇
3 عدد تخم مرغ
شکر 200 گرم(یک لیوان سرخالی)
ماست 120 گرم (نصف لیوان)
روغن مایع 100 گرم(از نصف لیوان کمی کمتر)هر لیوان روغن 220 گرمه
آرد سفید 270 گرم(کمی کمتر از 2 لیوان.لیوان دوم سرخالی باشه)
نشاسته ذرت 2 ق غ(اگر نداشتید حذف کنید و به جاش آرد بربزید)
1 ق م بکینگ پودر
1/4 ق چ وانیل
3 عدد هلو سفت
طرز تهیه
اول نکات کیک رو بگم بعد بریم سراغ دستور:از هلوهایی که کمی سفت تر هستند استفاده کنید ازهلوی نرم اصلا استفاده نکنید. ترجیحا از ماست استفاده شود که بافت کیک رو ترد و پوک میکنه نهایتاً دست آخر اگر ماست نداشتید شیر جایگزین کنید. نشاسته ذرت باعث پوک تر شدن کیک میشه

ابتدا همه مواد کیک را آماده کرده و نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید. آرد، بکینگ پودر و نشاسته را۳ بار الک کنید هلو ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و روی یک پارچه نخی تمیز پخش کنید تا آب اضافی شان گرفته شود.

تخم مرغ و شکر و وانیل را ۵ دقیقه و با همزن میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. روغن را اضافه میکنیم و ۳۰ ثانیه هم می زنیم بعد ماست را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم مخلوط آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه می کنیم و بدون همزن با لیسک هم میزنیم تا مایه یکدست شود.هلوهای خرد شده را داخل مایه ریخته و خیلی کم در حد مخلوط شدن با بقیه مواد هم میزنیم.(من چند تکه از هلو ها کنار گذاشتم)
قالبی با قطر ۲۲ تا ۲۳ را چرب و آرد پاشی میکنیم.(هر چند برای کیک های میوه ای بهتر است از قالب میان تهی استفاده شود) مواد کیک را در قالب میریزیم.تکه های هلویی را که کنار گذاشته بودم روی مایه کیک بخش کردم و رویشان کمی شکر پاشیدم. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۵۰ دقیقه می گذاریم تا کیک بپزد بعد از پخت دو تا سه دقیقه گریل را روشن کرده تا کمی روی کیک هم تغییر رنگ بدهد.
این دستور عالی از خانم معصومه رسولی هست
...
نظرات