عکس کیک ساده خانگی
_mehrnegar.cake_
۶۵
۵۲۹

کیک ساده خانگی

۲۹ مرداد ۹۵
کیک ساده ی خانگی با دستور پاپیون. خوشمزه بود ، خوب پف کرد و خمیر نشد . چون موادم بیشتر شد از دوتا قالب استفاده کردم ولی برای پیمانش از پیمانه ی کوچک تر استفاده کردم و دو تا تخم مرغ زدم ولی عالی شد.
چند تا نکته میخواستم راجب پخت کیک بگم چون یه سری نظرات رو که خوندم بعضی ها با این قضیه مشکل داشتند اما من هر وقت این نکات رو رعایت میکنم کیک های خوبی خواهم داشت.
۱- تمام مواد خشک مثل آرد ، بکینگ پودر و ... را قبل از پخت مخلوط کرده حدود سه تا چهار بار الک کنید . این کار باعث میشه آرد هوا بخوره و مغز کیک پوک بشه و خمیر نشه ( واقعا این کار موثره من تاثیرش رو دیدم)
۲- در بعضی دستور ها گفته شده که تخم مرغ و شکر رو با همزن بزنید بعد آرد رو اضافه کنید ، تخم مرغ و شکر رو به قدری بزنید که رنگ آن به سفیدی بزند ، این کار باعث میشود کیک بوی تخم مرغ ندهد.
۳- در مورد قالب با توجه به مقدار کیک حتما یک قالب مناسب انتخاب کنید به طوری که مواد کیک فقط کمتر از نصف قالب رو بپوشونه تا کیک جا برای پف کردن داشته باشد اگر قالب جا نداشت کیک گنبدی شکل میشه.
۴- حتما و فقط کف قالب رو چرب کنید اصلا لازم نیست دیواره ها رو چرب کنید چون اون رو میشه با چاقو جدا کرد ، چرب کردن کف قالب باعث میشه کیک به صورت یک نواخت پف کنه.
۵- وقتی کیک رو داخل فر گذاشتید تا وقتی که آماده نشده به هیج وجه در فر رو باز نکنید چون اینکار باعث میشه تموم پف کیک از بین بره فقط وقتی که تایم پخت کیک تمام شد در فر رو باز کنید و کیک رو با خلال دندان تست کنید اگر آماده بود کیک را خارج کنید اگر آماده نبود موردی نیست اجازه بدید باز هم بپزه بعد دوباره تستش کنید.
۶- وقتی کیک رو از فر خارج کردید اجازه بدید کیک سرد بشه بعد از قالب جدا کنید چون اگر کیک داغ بود خرد میشود ، اگر کیک رو کمی داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود خوشمزه تر میشود و از آن حالت خمیر بودن در میاید.
میدونم که خیلی از شماها این نکات رو میدونستید اما من خواستم تجربه هام رو در اختیارتون بگذارم شاید به درد یه نفر بخورد . امیدوارم توضیحاتم کامل و مفید واقع بشه.
...
نظرات