عکس پای سیب
shaqayeq
۵۵
۴۹۹

پای سیب

۱۹ شهریور ۹۵
سلام دوستای خوب پاپیونی
پای سیب خوشمزه با دستور زیر. امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. خودم که عاشقشم
مواد لازم
آرد 500 گرم
کره ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
شیر یا آب سرد 15 قاشق غذاخوری
سیب 5 عدد
دارچین ۱ قاشق چایخوری
جوز هندی ۱/۴ قاشق چایخوری
شکر 1/2 لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
پای سیب
طرز تهیه : فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، قالب مخصوص پای را با کره خوب چرب کنید.
برای خمیر پای آرد را با شکر ، وانیل و نمک مخلوط کنید سپس کره سرد و سفت را به تکه های کوچک ببرید و داخل ارد بریزید و با نوک انگشتان کره را با آرد مخلوط کنید سپس شیر سرد یا آب سرد را اضافه کرده و خوب مخلوط نمائید تا خمیر ترد و شکننده ای به دست اید.
خمیر را از اطراف به طرف مرکز ظرف جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبند ، در ورز دادن خمیر زیاده روی نکنید تا خمیر سفت نشود ، فقط تا اندازه ای خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شوند ، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید.
روی سطح کار ارد بپاشید ، یک قسمت از خمیر را با وردنه خوب پهن کنید تا به اندازه قالب شود ، خمیر را ارام با وردنه بردارید و روی قالب قرار دهید ، خمیر را داخل قالب خوب پهن کنید و دیواره های قالب را نیز با خمیر بپوشانید.
برای اماده سازی مواد داخل پای ، سیب ها را پوست گرفته و بصورت تکه های نازک برش بزنید سپس با شکر ، دارچین ، جوز هندی ، آبلیمو و کره خوب مخلوط کنید.
تمام سیب های اماده شده را داخل ظرف و روی خمیر بریزید ، خمیر دوم را با وردنه خوب پهن کنید و نوارهای باریکی از ان دراورید و بصورت یکی در میان روی سیب ها قرار دهید تا حالت بافت پیدا کند ، گوشه های نوارهای خمیری را به دیواره قالب بچسبانید و اضافی ان را بگیرید.

یک زرده تخم مرغ را بزنید و با برس اشپزی روی خمیرها بمالید ، پای را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 30 – 40 دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شده و پای پخته شود.
پس از پخت اجازه دهید پای سرد شود سپس پای سیب ترد و خوشمزه را برش بزنید و همراه با بستنی یا سس شکلاتی سرو نمائید.
17 شهریور95
#پای_سیب#دسر#خوشمزه
...
نظرات