عکس حلقه مرغ و ریحون
ساهره
۳۴
۷۴۷

حلقه مرغ و ریحون

۲۴ آبان ۹۵
مواد لازم: خمیر جادویی یا خمیر پیتزا مقدار لازم - مرغ پخته و ریش شده 200 گرم - سس مایونز 4 ق غ پر - فلفل دلمه 1/4 عدد - قارچ خرد شده 3 ق غ - پنیر پیتزا 100 گرم - ریحان خرد شده 2 ق غ - نمک و فلفل و پودر آویشن مقدار لازم - سیر 2 حبه - سیب زمینی کوچک 1 عدد - روغن 1 ق غ و زرده تخم مرغ 1 عدد برای رو مال - کنجد در صورت تمایل مقداری
طرز تهیه: فلفل دلمه رو نگینی خرد می کنیم، قارچو تفت میدیم، سیب زمینی رو نگینی خرد و سرخ می کنیم، در ظرفی همه موادو با هم مخلوط می کنیم.
روی سطح آردپاشی خمیرو با کمک وردنه به شکل دایره باز می کنیم، خمیر دایره ای رو به شش قسمت مثلثی تقسیم می کنیم، خمیرهای مثلثی رو از قائده کنار هم به صورت حلقه می چینیم، از مواد برداشته و روی خمیر به صورت حلقه میریزیم. از نوک مثلث ها به سمت مرکز، خمیرو روی مواد تا می کنیم. مخلوط یه قاشق روغن و زرده تخم مرغو با قلم مو روی خمیر می مالیم، در صورت تمایل کنجد پاشیده تو فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 185°c به مدت 40min قرار میدیم، در آخر حدود 3 دقیقه گریلو روشن می کنیم تا روی خمیر طلایی شه.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
خمیر جادویی
مواد لازم: آرد 1 کیلو - شیر ولرم 2 لیوان - تخم مرغ 2 عدد - روغن 6 ق غ - خمیر مایه 2 ق غ - شکر 2 ق چ - نمک 2 ق چ
طرز تهیه: خمیر مایه رو با شکر مخلوط کرده و روی شیر ولرم میریزیم حدود ده دقیقه استراحت میدیم تا خمیر مایه به عمل بیاد (وقتی خمیر مایه اسفنجی بشه یعنی به عمل اومده).
در ظرف دیگه تخم مرغ، روغن و نمکو در حد مخلوط شدن هم میزنیم، خمیر مایه به عمل اومده رو به مواد اضافه کرده و کمی آرد میریزیم و با قاشق هم میزنیم، کم کم آرد ریخته و هم زده تا در وسط ظرف جمع شه، سپس با دست حدود ده دقیقه ورز میدیم. ظرف دیگه ای رو چرب کرده و خمیرو داخلش میذاریم، روشو پوشونده به مدت دو تا سه ساعت در جای گرم بهش استراحت میدیم، بعد از این مدت خمیر پف میکنه، با دست پفشو می خوابونیم، خمیر برای استفاده آماده ست.
♥ شما میتونید مقدار موادو نصف کنین، در این صورت یه حلقه مرغ و ریحون دارین.
...
نظرات