عکس نان شیر مال
حانی
۳۲
۱.۱k

نان شیر مال

۱۴ اسفند ۹۵
سلام
دوستای خوبم در دو کار قبلیم که تو این تصویر عکس راست از پایین هست نان رول دارچینی درست کردم که گفته بودم در کار بعدی دستورش رو میزارم سه بار فرستادم پاپیون حذف میکرد. این یه خمیر واقعاخوبه که بافتی بسیار سبک داره .
اول دو ق غ پودر مخمر و با دو ق غ شکر بایک پیمانه آب ولرم و یک پیمانه شیر ولرم رو خوب مخلوط کنید و دو پیمانه ی سرصاف آرد الک شده بهش اضافه کنید دوباره مخلوط کنید در جای گرم ۱۰ دقیقه بزارید بمونه. ( از پیمانه برنج استفاده کردم)
حالا این مواد رو بیارین وبهش یک سوم پیمانه روغن مایع اضافه کنید هم بزنید پودر هل یک ق چ خوری بهش اضافه کنید و حالا آرد الک شده تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبه ۱۰ دقیقه ورز میدهیم در جای گرم میزاریم ۱۰دقیقه بمونه. میبینید که یه خمیر حجیم وکاملا لطیف و سبک دارین .
از خمیر چونه های کوچک گرفته با وردنه باز میکنیم روش با برس کره ذوب شده می زنیم کمی شکر و پودر دارچین می پاشیم در صورت دلخواه گردوی نیم کوب شده بعد رول کرده در ظرف مورد نظر کنار هم می چینیم وروش رو با مخلوط زرده تخم مرغ زعفران دم کرده وکنجد رومال کرده در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ بمدت ۲۵ دقیقه می زاریم بپزه آخر گریل را روشن کرده تاروش کامل طلایی بشه من وقتی گرم بود روش شربت بار ریختم.این توضیح کار قبیلم بود.
برای این نان جدید که در تصویر میبینید که برش خورده است با نصف موادی که در دستور گفتم این نان رو درست کردم خمیر رو باز کردم در قالب گذاشتم روش شکر سس شکلاتی و گردو ریختم دوباره یه خمیر باز کردم روش و لبه هاش رو با فشار انگشت بستم روی خمیر رو با ترکیب خامه و زعفران دم کرده رومال کردم بعد پخت روش شربت بار ریختم. در تصویر برش خورده می بینید که نان بافت بسیار خوبی داره.
شاد باشین.
...
نظرات