مواد لازم

ژله تخم شربتی و ژله بستنی

۱۰
مواد اصلی
ژله با طعم دلخواه
۱ بسته
ژله آلوئه ورا
۱ بسته
بستنی وانیلی
۱ لیوان
تخم شربتی
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ژله تخم شربتی و ژله بستنی

ژله بستنی ژله تخم شربتی دسر
طرز تهیه

ژله تخم شربتی و ژله بستنی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا ژله با طعم دلخواه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری اون هارو مخلوط میکنید باهم تا حالت شفاف پیدا کنه و دونه های ژله داخلش پیدا نباشه...
۲
بعداز آن تخم شربتی را شسته ودر یک لیوان آب سرد مخلوط کرده واجازه میدیم تا تخم شربتی پف کنه و سپس به ژله با طعم دلخواهمون که کمی از حرارت افتاد مخلوط میکنیم و قشنگ هم میزنیم...
۳
سپس نصف این ژله رو داخل ظرف ژله مورد نظر منتقل میکنیم و میگذاریم داخل یخچال تا سفت بشه تاحدی که وقتی که ژله بعدی رو روی آن میریزیم باهم مخلوط نشن..
۴
بعداز آن یک بسته ژله آلوورا رو بایک لیوان آب جوش مخلوط میکنیم و بازم به روش بنماری ولی اینبار بعداز اینکه کمی از حرارت افتاد طوری که انگشتمونو داخلش میزنیم دستمون نسوزه به جایه یک لیوان آب سرد به آن یک لیوان بستنی وانیلی اضافه میکنیم و قشنگ هم میزنیم تا باهم مخلوط بشن .
۵
سپس نصف آنرا داخل ظرف ژله روی ژله قبلی میریزیم بعداز آنکه سفت شد مابقی ژله دلخواه تخم شربتی را روی آن میریزیم بعداز اینکه اینهم صفت شد مابقی ژله بستنی را روی آن میریزیم ‌‌..بعداز اینکه صفت شد میتوانیم ژله رو از ظرف درآورد.
تصاویر مراحل تهیه

ژله تخم شربتی و ژله بستنی

سایر نکات

ژله تخم شربتی و ژله بستنی

برای درآوردن ژله ابتدا کناره هارو با استفاده از چاقو یا دست جدا کرده و سپس ظرف را برای چند ثانیه داخل آب گرم قرار بدیم بعد جدا کنیم...البته میتوان ظرف ژله رو از قبل چرب کنیم مقدار کمی تا راحت تر جدا بشه..
نظرات دستور پخت

ژله تخم شربتی و ژله بستنی