مواد لازم

شیرینی فلوگر

۷
مواد اصلی
آرد قنادی
۱۲۵ گرم
پودر قند
۵۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
کره گیاهی
۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
اسانس دلخواه
۲-۳ قطره
ژله بریلو یا مغزی
۱/۲ پیمانه
پودر پسته
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی فلوگر

طرز تهیه

شیرینی فلوگر

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
کره را چند دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا کمی نرم شود خیلی نباید گرم شود در هنگام مخلوط شدن باید سرمای آن کاملا حس شود.
۲
زرده را با نیمی از پودر قند ، وانیل و اسانس با همزن میزنیم تا رنگ آن روشن شود سپس بقیه پودر قند را اضافه کرده و با قاشق مخلوط میکنیم.
۳
کره نرم شده را به مخلوط اضافه کرده و با همزن مقداری بزنید . آرد و بکينگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو بار الک کنید ، سپس کم کم به بقیه مواد اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا حدی که خمیر به دست نچسبد.
۴
خمیر را با یک نایلون بپوشانید و یک ربع داخل یخچال استراحت دهید بعد از این مدت خمیر را بین دو کاغذ مومی یا دو دو نایلون با قطر ۳ الی ۴ میلی متر باز کرده و با قالب ۵ پر قالب میزنیم.
۵
درون قالب های کوچک که شبیه قالب کیک یزدی هست ولی در سایز کوچکتر ، کپسول کاغذی گذاشته و خمیر را در آن قرار میدهیم و با انگشت وسط آن را کمی فشار دهید ،
۶
این شیرینی را داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم ، بعد از سرد شدن داخل شیرینی ها را با ژله مغزی پر میکنیم و روی آن را با پودر پسته یا ترافل تزیین میکنیم.
سایر نکات

شیرینی فلوگر

برای اینکه کار شما تمیز باشد ژله بريلو رو داخل قیف یک بار مصرف بریزید و نوک آن را با قیچی ببرید و داخل شیرینی ها را پر کنید.
خمیر را زیاد ماساژ ندهید، چون خمیر به روغن میفتد.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی فلوگر
نظرات دستور پخت

شیرینی فلوگر