عکس کیک موز و شکلات
ترکیب شکلات و موز از اون ترکیبات عاشقانه و ناگسستنی هست که اتفاقا طرفداری خاص خودشو هم داره...
معمولا #کیک_موز به دلیل داشتن موز در ترکیبش یه کیک مرطوب هست بنابراین مهمه که از دستوری استفاده کنید که این رطوبت، بافت کیکتون رو خراب و چسبنده نکنه...
دستوری که براتون میذارم تمام خواست شما رو از یه کیک مرطوب و شکلاتی و خوش بافت تامین میکنه😋👌😊
ضمن اینکه در ترکیب مواد کیک از شکلات مذاب هم استفاده شده...
...
مواد لازم

کیک موز و شکلات

۴
مواد اصلی
موز له شده
۲ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
کره یا مارگارین
۱۵۰ گرم
شکر (175 گرم)
۳/۴ پیمانه
تخم مرغ درشت
۳ عدد
آرد شیرینی پزی(175 گرم)
۱/۱/۳ پیمانه
پودر کاکائو (25 گرم)
۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
شکلات
۱۰۰ گرم
گردو نگینی شده
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کیک موز و شکلات

طرز تهیه

کیک موز و شکلات

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
همه مواد باید به دمای محیط برسند. کف قالب گرد به قطر ۲۵ سانت را چرب و کاعذ روغنی بیندازید. اندازه قالب من ۲۷×۱۵ سانت هست.
۲
ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا فر گرم شود. شکلات را تکه تکه کرده و ۱ دقیقه در ماکروفر قرار داده یا به روش بن ماری ذوب کنید و کنار گذاشته صبر کنید تا ولرم شود.
۳
آرد+پودر کاکائو+بیکینگ پودر را در ظرفی با همزن دستی مخلوط و ۳ مرتبه الک کنید. کره+شکر را ۷ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا روشن و حجیم و پفدار شود.
۴
بین کار مدام با لیسک ذرات کره که به دیواره ظرف پاشیده را تمیز کنید تا همه قسمتها یکسان همزده شودند و حتما ۷ دقیقه با دور تند هم بزنید...عدم رعایت هر یک از این موارد باعث حس شدن بوی کره در کیک شده و ممکن است خوشایند نباشد.
۵
سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه و هر کدام را یک دقیقه با دور تند همزن بزنید وبا تخم مرغ سوم وانیل را اضافه کنید.
۶
شکلات مذاب ولرم را اضافه و با دور کند همزن مخلوط کنید. سپس دوعدد موز را با چنگال له کرده و به مایه کیک اضافه و مخلوط کنید . در انتها مخلوط مواد خشک را در سه مرحله با الک اضافه و به آرامی مخلط کنید.
۷
میتوانید به دلخواه همراه با سومین قسمت مخلوط آرد،مقداری گردوی نگینی شده هم اضافه و مخلوط کنید. مایه کیک را در قالب ریخته و روی آنرا کمی صاف کرده و به دلخواه موز نصف شده روی آن قرار دهید.
۸
قالب را به مدت ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان تمیز خارج شود در فر قرار دهید.این تایم کاملا نسبی هست و بسته به مدل فر میتواند تغییر کند.
۹
برای من حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید. اگه روی کیک موز بذارید تایم پخت طولانی تر میشه. این کیک رو میتونید به صورت کاپ کیک هم تهیه کنید و بسیار عالی میشه.
۱۰
بافت کیک کاملا سبک و پوک هست.رطوبت مورد نیاز این کیک توسط موز له شده تامین میشه و نیازی به افزودن مایعات در کیک نیست. این کیک در تابه دو طرفه یا در فر دستساز خانگی به راحتی قابل تهیه ست.
نظرات دستور پخت

کیک موز و شکلات