مواد لازم

نان سیمیت

۴
مواد اصلی
آرد
۳ پیمانه
آب ولرم
۱/۱/۴ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
خمیر مایه
۱ قاشق غذا خوری
شکر
۳ قاشق غذا خوری
روغن مایع
۲ قاشق غذا خوری
کنجد
به مقدار لازم
شیره خرما یا انگور
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان سیمیت

طرز تهیه

نان سیمیت

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
خمیر مایه را با ۱/۴ پیمانه آب ولرم و ۱ قاشق غذاخوری شکر در ظرفی مخلوط کرده و روی آن را به مدت ۱۵ دقیقه میپوشانید تا پف کند و اصطلاحا عمل بیاید.
۲
تخم مرغ خوب هم بزنید و  بقیه آب و خمیرمایه و شکر و روغن رو مخلوط کنید.
۳
حالا  آرد رو اضافه کنید خوب ورز بدید تا یک خمیر یک دست، به دست بیاد.
۴
چون سایز تخم مرغ‌ها هیچوقت یکی‌ نیست برای همین ممکن خمیر کمی‌ شل و سفت بشه پس کم کم آرد اضافه کنید .اگر شل بود میتونید از ۱ تا ۳ قاشق آرد استفاده کنید.
۵
بعد روی خمیر رو با حوله آشپز خانه بپوشانید و بذارید یک جای گرم به مدت ۱ ساعت تا حجم خمیر ۲ برابر بشود.
۶
خمیر رو به ۷-۸ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت رو به ۲ قسمت تقسیم کنید و نوار‌های باریکی درست کنید و هر ۲ تا نوار باریک رو به هم بپیچید و سرشون رو به هم بچسبانید.
۷
روی خمیر آماده شده با برس شیره که با آب رقیق شده رو بمالید و کنجد بپاشید. اگر کنجد خام هست میتوانید کمی روی حرارت تفت بدهید.
۸
این قسمت کمی‌ سخت هست و دقت و حوصله می‌خواد بعد داخل سینی فر بگذارید . حالا روشون رو با یه پلاستیک بپوشانید بزارید ۱۵-۲۰ دقیقه استراحت کنند.
۹
خمیر را داخل فر که از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم کرده بودید به مدت ۲۵ دقیقه یا تا زمانی‌ که روی نون‌ها طلایی‌ بشه بپزید.
تصاویر مراحل تهیه

نان سیمیت

بیشتر
سایر نکات

نان سیمیت

سیمیت نان معروف ترکیه‌ای است که بافت نسبتاً خشکی د ارد. د ر خیابان‌های استانبول آن را روی چرخ‌دستی‌ها می‌فروشند و رهگذران برای یک میان وعده سبک یا حتی وعده غذایی آن را می‌خرند و گاهی با پنیر می‌خورند. روی این نان یک نوع ملاس یا شیره غلیظ می‌مالند و سپس آن را در کنجد فرو می‌برند و در تنور می‌پزند. این نان برای صبحانه و عصرانه مناسب است. خمیر  این نان کمی چسبندگی دارد پس آرد زیاد اضافه نکنید که باعث میشود بافت نان سفت بشود.
نظرات دستور پخت

نان سیمیت