مواد لازم

شیرینی دانمارکی بدون فر

۴
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
روغن مایع
۱/۳ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
خمیر مایه
۱ قاشق غذا خوری
شیر ولرم
۱/۳ پیمانه
مواد لازم میانی:
شیر
۲/۳ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
آرد
۴ قاشق غذا خوری
وانیل
۱ پنس
کلمات کلیدی

شیرینی دانمارکی بدون فر

طرز تهیه

شیرینی دانمارکی بدون فر

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا کرم میانی را تهیه میکنیم؛ برای تهیه کرم شیر سرد و آرد را باهم مخلوط میکنیم و هم‌میزنیم تا آرد کاملا در شیر حل بشه و گلوله نباشه؛ سپس روی حرارت میذاریم و شکر را بهش اضافه میکنیم؛ روی حرارت ملایم آنقدر هم‌میزنیم تا غلیظ و سفت بشه؛ در نهایت هم وانیل را بهش اضافه میکنیم.
۲
غلظت کرم باید به حدی باشه که وقتی با قاشق ازش برمیداریم و قاشق را بلند میکنیم کرم از قاشق جدا نشه؛ اگه به این حد سفت نشه موقع برش دادن از خمیر بیرون میزنه؛ پس دقت کنین تا کرم به این حد سفتی برسه و سپس از رو حرارت بردارید و کنار بذارید تا خنک بشه.
۳
۱ ق غ از میزان ۱/۳ پ شکر جدا کرده و با خمیر مایه و شیر ولرم باهم‌ مخلوط و در یک جای گرم حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه استراحت میدهیم تا خمیرمایه عمل بیاد و روش پفکی بشه؛(دمای شیر حتما رو به داغی باشه)
۴
در ظرف دیگری روغن مایع و مابقی شکر و تخم‌مرغ و ب پ را باهم‌مخلوط میکنیم و خمیرمایه عمل آمده را بهش اضافه میکنیم؛
۵
حال آرد را کم کم به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم؛ آرد را تا جایی اضافه میکنیم که خمیر کاملا یکدست شود و به هیچ عنوان چسبنده نباشد؛به طوری که وقتی انگشتمان را در خمیر فرو میکنیم به آن نچسبد.
۶
خمیر را در ظرفی که کف آن را اندکی چرب کرده ایم قرار میدیم و روی آن را میپوشانیم و به مدت ۱ ساعت در جای گرم استراحت میدهیم
۷
بعد از ۱ ساعت خمیر را روی سطح کار به قطر نیم سانت باز میکنیم و کرم رو روی خمیر میریزیم و رول میکنیم؛ سپس برش میدیم و با زرده تخم‌مرغ و زعفران و کنجد و پسته و ... رومال میکنیم؛
۸
شیرینی ها را در تابه که کف آن را چرب کرده ایم قرار میدیم و روی آنها را میپوشانیم و مجددا به مدت نیم ساعت استراحت میدیم.
۹
بعد از نیم ساعت روی حرارت ملایم شعله پخش کن میذاریم و تابه را روی آن قرار میدهیم؛ روی آن دمکنی گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت میپزیم؛ وقتی کف شیرینی ها کاملا طلایی شد روی آنها را برمیگردانیم تا روی آنها هم برشته بشه.
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی دانمارکی بدون فر

بیشتر
سایر نکات

شیرینی دانمارکی بدون فر

شیرینی ها را با فاصله در تابه بچینید چون در حین پخت پف میکنن؛
بعد از ۱۰ دقیقه پخت ب شیرینی ها سر بزنید و مراقب باشید کف آنها نسوزه؛ حتما روی شعله ملایم بذارید و شعله پخش کن هم فراموش نکنین؛
با این‌ مقادیر ۱۴ عدد شیرینی دانمارکی خواهیم داشت؛
میزان شکر دستور رو بسته ب ذائقه تون میتونین کمتر کنین؛
نظرات دستور پخت

شیرینی دانمارکی بدون فر